Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Friday, February 22, 2008

026 - al-Qowa’idul Mustla (Memahami Nama & Sifat Allah s.w.t.)

al-Qowa'idul Mutsla
Memahami Nama & Sifat Allah Subhanahu wa Ta'ala


Title:
al-Qowa'idul Mutsla
Memahami Nama & Sifat Allah Subhanahu wa Ta'ala
Judul Asli: al-Qowa'idul Mutsla

Author:
Syaikh Muhammad B. Soleh al-'Utsaimini

Publisher:
Media Hidayah

Price:
RM18

Weight:
200g

Description:

Buku ini mempersembahkan kepada anda kaedah-kaedah penting dan asas dalam persoalan memahami sifat-sifat dan nama-nama Allah Subhanahu wa Ta'ala. Ini merangkumi perbahasan yang tuntas dalam persoalan ta’wil, tahrif, ta’thil, tamtsil, tafwidh, dan seumpamanya, sehinggalah kepada beberapa jawaban kepada syubhat-syubhat yang dilancarkan oleh golongan yang beraliran menyeleweng dan sesat dalam memahami dan menetapkan sifat-sifat serta nama-nama Allah Subhanahu wa Ta'ala.

Total Pages:
221 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari:
http://galeriniaga.blogspot.com/

Payment:
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.