Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Thursday, April 3, 2008

62 – Fatwa Jin & Sihir (3 Kibar Ulama Saudi Arabia)

Fatwa Jin & Sihir (3 Kibar Ulama Saudi Arabia)


Nama Buku:
Fatwa Jin & Sihir (3 Kibar Ulama Saudi Arabia)

Penulis/Selenggaraan:
Sakinah Ariff Johor

Terbitan:
Karya Bestari

Harga:
RM18.00

Berat:
500gram

Berkaitan Buku:

Pernahkah anda terfikir, soalan-soalan seperti bagaimana rupa jin? Di mana tempat tinggal jin? Siapa itu qarin? Bolehkah berkahwin dengan jin? Berdamping dengan jin? Dan pernahkah anda terfikir apakah pandangan Islam mengenai sihir? Bomoh? Tukang tilik? Ubat guna-guna dan sebagainya?

Semua itu terdapat dalam buku Fatwa Jin dan Sihir ini. Malah, terdapat juga huraian tentang asal usul jin, tempat tinggal jin, qarin, hukum berkahwin dengan jin, beza antara jin, iblis dan malakat serta pelbagai lagi.

Sihir pula adalah ilmu sesat yang digunakan untuk memusnahkan makhluk lain dan dibantu oleh jin dan syaitan. Ia merupakan penipun dan khayalan yang dilihat sesuatu yang benar oleh umat manusia. Manusia yang hilang pedoman dan jauh daripada agama sering menggunakan sihir sebagai jalan menyelesaian kepada permasalahan mereka.

Jumlah Muka Surat:
400 m/s.

Hubungi:
Saudara Nawawi, 012-6887715 / 013-3701152, dimensi83@hotmail.com, untuk tempahan, pembelian, atau pesanan.