Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Sunday, June 28, 2009

127 - Aqidah ath-Thahawiyah (Prinsip-prinsip Aqidah Salaf)

Aqidah ath-Thahawiyah
(Prinsip-prinsip Aqidah Salaf)


Title:
Aqidah ath-Thahawiyah
(Prinsip-prinsip Aqidah Salaf)

Author:
Syarah: Syaikh Muhammad b. Abdul Aziz b. Mani'
Komentar: Syaikh Abdul Aziz b. Baaz

Publisher:
Psutaka at-Taqwa

Price:
RM16

Weight:
100g

Description:

Buku ini membawakan kepada kita prinsip-prinsip aqidah ahlus sunnah wa jama'ah yang disebutkan imam Abu Ja'afar Ahmad b. Muhammad at-Thahawi. Aqidah ahlus sunnah wal jama'ah yang sebenar adalah berpandukan kepada aqidah yang diimani dan difahami oleh generasi para sahabat. Mereka semua berpegang teguh dengan al-Qur'an dan as-Sunnah.

Sesiapa yang mengetahui aqidah yang dipegang oleh para salaf tetapi lalu dia menyelisihi aqidah tersebut, maka dia adalah ahlul bid'ah dan sesat, kerana menyalahi jalan kaum muslimin. Aqidah umat Islam yang benar hanyalah satu, yang tidak dibahagikan kepada beberapa golongan dan mazhab. Malah yang sebenarnya, itulah aqidah ahlus sunnah wal jama'ah, dan selainnya adalah batil. Maka, dengan prinsip-prinsip yang diletakkan melalui kitab ini, perhatikan dan renungkanlah setiap perjalanan dan pegangan yang kita ambil dan tempuhi supaya kita akan terus selamat sehingga ke syurga.

Total Pages:
178

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.