Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Monday, September 14, 2009

159 - Perjalanan Hidup Empat Khalifah Rasul Yang Agung

Perjalanan Hidup Empat Khalifah Rasul Yang Agung


Title:
Perjalanan Hidup Empat Khalifah Rasul Yang Agung

Author:
al-Hafiz Imam Ibnu Katsir
(Disusun semula dari al-Bidayah wa an-Nihayah)

Publisher:
Darul Falah
Terjemahan oleh: Ustaz Abu Ihsan al-Atsary

Price:
RM73

Weight:
1.3kg

Description:

Sebuah buku yang hebat yang memaparkan sejarah kehidupan empat khalifah yang agung di dalam sejarah umat Islam. Membawakan kisah-kisah yang terjamin kesahihannya. Buku ini juga menjawab beberapa salah faham yang ditimbulkan untuk memburuk-burukkan peribadi khalifah yang empat tersebut.

Tulisan ini asalnya terdapat dalam kitab al-Bidayah wa an-Nihayah karya al-Hafiz Ibnu Katsir. Kemudian dikeluarkan pada bahagian kisah sejarah para Khalifa' ar-Rasyidin untuk dijadikan sebagai satu buku berasingan. Dan inilah hasilnya. Ini membentangkan kisah-kisah sejarah di zaman khalifah yang empat oleh al-Hafiz Ibnu Katsir, tentang pemerintahan, politik, peristiwa-peristiwa penting yang berlaku, rentetan sejarah, pergolakan, kisah-kisah peperangan dan penaklukan, dan kisah-kisah tauladan dari para khalifah.

Total Pages:
736 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.