Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Tuesday, March 4, 2008

38 – Fathul Bari (Syarah Kitab Sahih al-Bukhari)

Fathul Bari
(Syarah Kitab Sahih al-Bukhari)


Nama Buku:
Kitab Fathul Bari (Syarah Kitab Sahih al-Bukhari)

Penulis:
Imam al-Hafiz Ibnu Hajar al-Asqalani (Diteliti oleh Sheikh Abdul Aziz Bin Abdullah Bin Baz)

Terbitan:
Pustaka Azzam

Harga:
Jumlah Harga – Jilid 1 – 36 – RM2000

Berkaitan Buku:

Kitab Fathul Bari ini adalah sebuah kitab yang sangat terkenal dalam dunia Ahlus Sunnah wal-Jama'ah. Menjadi rujukan para ilmuan, ulama, dan penuntut ilmu. Pengarangnya, seorang al-Hafiz yang bermazhab asy-Syafi'i. Iaitu al-Hafiz Ibnu Hajar al-Asqalani rahimahullah (Wafat: 852H). Kitab ini membawa khazanah ilmu yang merungkai perbahasan berkaitan hadis-hadis dalam Shahih al-Bukhari.

Kitab ini adalah antara kitab-kitab besar lagi utama dalam dunia ilmu. Kandungannya mensyarahkan atau menjelaskan serta menghuraikan hadis-hadis dalam kitab Shahih al-Bukhari. Kini kitab ini telah pun lengkap diterjemahkan oleh penerbit Pustaka Azzam menjadi 36 jilid lengkap semuanya.


Jumlah Muka Surat:
Terdiri daripada 36 jilid setakat ini, purata m/s. +/-500-700

Untuk Maklumat - Hubungi:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com bagi urusan tempahan atau pembelian.

Bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account boleh dibuat terus ke akaun CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran. Pastikan stok disahkan terlebih dahulu melalui email/sms/call.