Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Thursday, February 21, 2008

020 - Ensiklopedi Solat (Semuanya Tentang Solat)

Ensiklopedi Solat

Nama Buku:
Ensiklopedi Solat Menurut al-Qur'an dan as-Sunnah
Judul Asal ('Arab): Mafhum wa Fadhail wa Adab wa Anwa' wa Ahkam wa Kaifiyah fii Dhau'il Kitab wa as-Sunnah

Penulis:
Sheikh Sa’id bin Ali bin Wahf al-Qahthani

Terbitan:
Pustaka Imam asy-Syafi’i

Harga:
Harga Satu set (3 Jilid), RM338 (sila dapatkan diskaun dari 20% sehingga 35% berbanding harga pasaran).

Berkaitan Buku:
Buku ini terdiri dari 3 jilid.

Buku ini mengulas dasar-dasar solat dari awal hingga akhir. Dari persoalan Thaharah (bersuci), wudhu', solat fardhu, solat jamak, solat ketika musafir, solat ketika sakit, solat ketika peperangan, sehinggalah kepada solat-solat sunat yang lainnya. Persoalan imamah, solat berjama'ah, saf-saf solat dan seumpamanya di dalam solat juga turut dibahaskan dengan begitu baik dan terprinci. Turut disertakan, perbahasan berkaitan pengurusan jenazah dan perkara yang berkaitan dengannya. Termasuklah dalam hal tatacara, waktu, masalah, kaedah, dan segala bentuk kepelbagaian dalam persoalan solat.

Berat setiap Jilid:
6kg

Jumlah Muka Surat:
Lebih 500 m/s bagi setiap jilid. (Satu set 3 Jilid)

Hubungi:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan atau pembelian. http://galeriniaga.blogspot.com/

Pembayaran:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan alamat penuh anda untuk penghantaran.