Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Monday, May 25, 2009

124 – Syarah ‘Aqidah Ahlus Sunnah wal Jama’ah

Syarah ‘Aqidah Ahlus Sunnah wal Jama’ah


Title:
syarah ‘Aqidah Ahlus Sunnah wal Jama’ah

Author:
Ustaz Yazid Abdul Qadir Jawas

Publisher:
Psutaka Imam asy-Syafi’i

Price:
RM72

Weight:
1200g

Description:

Buku ini adalah Syarah ‘Aqidah Ahlus Sunnah wal Jama’ah. Di dalamnya dijelaskan tentang ‘aqidah dan manhaj yang benar dari kitab para ulama terdahulu dengan dalil-dalil yang sahih dari al-Qur’an dan as-sunnah, penjelasan para sahabat, Tabi’in, dan Tabi’ut Tabi’in, serta para ulama yang mengikuti jejak mereka dengan baik. Penulis berusaha mengambil rujukan yang benar lagi ilmiyah dari kitab-kitab rujukan yang telah diperakui kesahihannya di dalam permasalahan aqidah oleh para ulama ahlus sunnah dari zaman dahulu hingga sekarang. Tujuan penulis adalah supaya aqidah dan manhaj ini difahami oleh ummat Islam dengan benar, diyakini seyakin-yakinnya, dan diamalkan di dalam kehidupan sehari-hari.

Buku ini, secara kesimpulannya, amat baik kepada mereka yang mahu bermula daripada asas, malah ia turut sesuai untuk mereka yang mahu memahami dengan lebih dalam kerana perbahasannya yang mudah tetapi amat-amat ilmiyah lagi terperinci dari tahap awal hingga seterusnya.

Total Pages:
650

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.