Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Wednesday, February 3, 2010

219 - Kunci Memahami Hadis Nabi Shallallahu 'alaihi wa Sallam

Kunci Memahami Hadis Nabi Shallallahu 'alaihi wa Sallam


Title:
Kunci Memahami Hadis Nabi Shallallahu 'alaihi wa Sallam

Author:
Abu Yahya Badru Salam

Publisher:
Pustaka al-Bashirah

Price:
RM16

Weight:
100g

Description:

Hadis Nabi (maksudnya): Semoga Allah memberikan cahaya di wajah kepada orang yang mendengarkan sabdaku lalu ia memahaminya, menghafalnya, dan menyampaikannya. Betapa banyak orang yang membawa fiqh kepada orang yang lebihn faqih darinya. (Hadis Riwayat at-Tirmidzi, no. 2658)

Sufyan B. 'Uyainah (rahimahullah) berkata: "Tiada seorang pun dari ahli hadis melainkan di wajahnya terdapat cahaya berdasarkan hadis ini." (Rujuk: Qowa'id Attahdits, Karya al-Qasim, m/s. 48)

Atas sebab itulah, buku ini ditulis, bagi tujuan mengajak kita semua untuk sama-sama memahami hadis-hadis Rasulullah Shallalllahu 'alaihi wa Sallam dengan baik. Di antara isi kandungan buku ini adalah membahaskan 1 - Keutamaan Ilmu Hadis, seperti bagi tujuan memelihara syari'at, sebagai jihad, bagi tujuan memahami agama, 2 - Memahami Fiqh Hadis, 3 - Meneliti Keabsahan Hadis, 4 - Dan selainnya...

Total Pages:
174

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.