Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Sunday, June 6, 2010

272 - Syurga Neraka Menurut al-Qur'an & as-Sunnah

Syurga Neraka Menurut al-Qur'an & as-Sunnah
& Calon Penghuninya


Title:
Syurga Neraka Menurut al-Qur'an & as-Sunnah
(Judul Asli: al-Jannatu Na'imuhaa wat Thariiqu Ilaihaa Jahannamu Ahwaaluhaa wa Ahluhaa)

Author:
Syaikh 'Ali Hasan al-Halabi al-Atsari

Publisher:
Pustaka Imam asy-Syafi'i

Price:
RM15

Weight:
150g

Description:

INDAHNYA SURGA...

Pada hari Kiamat nanti akan di­datangkan orang yang hidupnya paling sengsara di dunia dari salah seorang penghuni Syurga. Kemudian, dia dicelupkan ke dalam Syurga dengan sekali celupan lalu di­tanya: "Wahai anak Adam, adakah kamu pernah hidup sengsara walau hanya sekejap? Adakah kamu per­nah mengalami kesusahan walaupun hanya sedikit?" Orang itu menjawab: "Tidak, demi Allah, wahai Rabbku." (HR. Muslim).

Kerana begitu indah dan nikmat­nya Syurga, orang tersebut pun lupa ter­hadap segala bentuk penderitaan yang per­nah dialaminya di dunia.

PEDIHNYA NERAKA....

Pada hari Kiamat nanti akan di­datangkan orang yang paling banyak bergelimang dengan kenikmatan dunia dari salah seorang penghuni Neraka. Lalu dia dicelupkan ke dalam Neraka dengan sekali celupan kemudian di­tanya: "Wahai anak Adam, adakah kamu pernah hidup bahagia walau hanya sekejap? Adakah kamu per­nah merasakan kenikmatan hidup walau hanya sedikit?" Orang itu men­jawab: "Tidak, demi Allah, wahai Rabbku." (HR. Muslim).

Kerana begitu dahsyat dan pe­dihnya Neraka, orang tersebut pun lupa terhadap segala kenikmatan yang pernah dinikmatinya di dunia.

Melalui buku ini, Syaikh 'Ali B. Hasan al-Halabi mengumpulkan ayat-ayat al-Qur'an dan hadis-hadis Nabi Shallallahu 'alaihi wa Sallam yang sahih yang menyentuh tentang sifat-sifat, suasana dan keadaan di Syurga dan Neraka. Ia adalah sebagai salah satu usaha yang dilakukan sebagai pembangkit semangat kita untuk terus mencari dan menghidupkan cahaya penerang jalan ke Syurga (galakkan/Targhib) dan supaya kita menjadi sentiasa berhati-hati terhadap segala bentuk maksiat yang akan menjerumuskan kita ke dalam jurang yang sangat menakutkan, iaitu neraka Jahannam.

Total Pages:
134 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan harga, pengedar, diskaun, tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.