Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Wednesday, March 16, 2011

401 - Tafsir Surah al-Kahfi

Tafsir Surah al-Kahfi


Title:
Tafsir al-Kahfi

Author:
syaikh Muhammad B. Soleh al-Utsaimin

Publisher:
Pustaka as-Sunnah

Price:
RM52

Weight:
800g

Description:

Surah al-Kahfi adalah salah satu surah al-Qur'an yang memiliki kedudukan istimewa. Terdapat beberapa hadis yang menyentuhnya secara khusus. Para ulama ahlus Sunnah juga sering mengingatkan supaya mengambil berat dan memahami surah al-Kahfi ini.

Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam bersabda (maksudnya), "Sesiapa yang membaca surah al-Kahfi pada hari Juma'at, maka dia akan mendapat cahaya di antara dua Juma'at." (Hadis Riwayat an-Nasaa'i dan al-Hakim)

Beliau juga bersabda (maksudnya), "Sesiapa yang membaca surah al-Kahfi sebagaimana ia diturunkan, maka baginya cahaya di Hari Kiamat sejauh dari tempat tinggalnya hingga ke Makkah. Dan sesiapa yang membaca sepuluh ayat terakhir dari surah tersebut, kemudian ketika dajjal muncul, maka dajjal tidak akan mampu menguasai dirinya." (Hadis Riwayat al-Hakim)

Dalam kitab ini, Syaikh Muhammad B. Soleh al-Utsaimin membedah isi kandungan surah al-Kahfi dengan kaedah tafsir ahlus Sunnah wal-Jama'ah yang disampaikan penuh santai, mudah, padat, dan seiring dengan perkembangan semasa. Maka, hayatilah surah al-Kahfi melalui penafsiran Syaikh Muhammad B. Soleh al-Utsaimin ini sebagai salah satu usaha memahami ayat-ayat al-Qur'an.

Total Pages:

320 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan harga, pengedar, diskaun, tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.