Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Monday, December 31, 2012

657 - Kiat Sukses Menjemput Jodoh


Kiat Sukses Menjemput Jodoh


Judul Buku:
Kiat Sukses Menjemput Jodoh

Penulis:
Abu Umar Basyier

Penerbit:
Shafa Publika

Harga:
RM11

Berat:

180g

Keterangan Buku:

Banyak orang yang hanya mampu menggelengkan kepala ketika berbicara soal jodoh. Tidak sedikit pula yang sampai kehilangan harapan bahawa dirinya akan berupaya mendapatkan pasangan hidup, kerana sang idaman hati tak kunjung-kunjung tiba.

Lalu bagaimana harus kita bersikap, apakah menyerahkannya kepada Allah, tidak perlu dikejar-kejar, ditunggu saja, atau sebaliknya perlu dicari dan diusahakan? Lalu bagaimana?

Apakah benar ungkapan-ungkapan seperti: "Tak cantik maka tak laku", "Takkan lari jodoh dikejar"?

Bagi yang masih belum bertemukan jodoh, separuh hidupnya seolah-olah hampa dan gusar, sedikit kecewa dan resah menyusup ke lubuh sanubari. Lalu ia pun melakukan pelbagai usaha untuk mendapatkannya. Sayang seribu kali sayang, sampai ada yang mengorbankan prinsip demi sebuah jodoh dan pasangan hidup. Bahkan ada yang sampai mengorbankan agama.

Ada yang sampai bertemu tok dukun dan bomoh. Lain yang dicari, lain yang dapat. Ingin mencari kehidupan bahaya, malah menjadi sengsara. Mahu mencari redha Allah, malah menjadi syirik.

Lalu, bagaimanakah usaha dan kaedah yang benar dalam meraih jodoh idaman hati? Bagaimana agama mengajarkan kepada kita? Bagaimana jodoh atau pasangan yang bersesuaian?

Buku: Kiat Sukses Menjemput Jodoh karya Abu Umar Basyier ini memberikan tawaran alternatif agar anda mendapatkan kelapangan dada dalam usaha menjemput jodoh anda, tanpa harus mengorbankan iman dan hak anda untuk bahagia. Selamat membaca! [Hak cipta Atsar Enterprise, www.atsar.ilmusunnah.com. Tidak dibenarkan membuat salinan tanpa kebenaran]

Jumlah Muka Surat:
141 m/s.

Maklumat lanjut:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari juga www.atsar.ilmusunnah.com

Bayaran Pembelian: 
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 (Nawawi B. Subandi), atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.