Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Monday, March 23, 2009

107 – Syarah Umdatul Ahkam

Syarah Umdatul Ahkam
(Hadis-hadis Pilihan Dari Shahih al-Bukhary dan Muslim)


Tajuk Buku:
Umdatul Ahkam
(Hadis-hadis Pilihan Dari Shahih al-Bukhary dan Muslim)

Pengarang/Penulis:
Syaikh Abdullah bin abdurrahman Ali Bassam

Publisher:
Darul Falah

Price:
RM95

Weight:
1500g

Description:

Kitab Umdatul ahkam ini pada asalnya ditulis oleh Abdul Ghani bin Abdul Majid yang hidup sezaman dengan Imam Ibnu Qudamah dan Syaikh Abdul Qadir Jailani. Di dalamnya berisi himpunan hadis-hadis yang diriwayatkan oleh al-Bukhary dan Muslim.

Kemudiannya kitab ini kini disyarahkan oleh Syaikh Abdullah bin Abdurrahman Ali Bassam. Melalui syarahnya ini, beliau menjelaskan secara lengkap lafaz-lafaz hadis, makna hadis secara menyeluruh, kesimpulan hukum, dan juga perbezaan pendapat (khilaf) dari kalangan ulama terhadap persoalan-persoalan yang sedang dikupas. Lalu beliau memberikan tarjih (pendapat yang paling tepat) kepada setiap persoalan tersebut.

Total Pages:
1043

More Information/payment:

Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan atau pembelian.

Payment:

Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.