Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Tuesday, March 24, 2009

111 – Meneladani Solat Nabi Shallallahu ‘alaihi wa Sallam

Meneladani Solat Nabi Shallallahu ‘alaihi wa Sallam


Tajuk Buku:
Meneladani Solat Nabi Shallallahu ‘alaihi wa Sallam
(Dilengkapi panduan berwudhu’ dan solat berdasarkan gambar)

Pengarang/Penulis:
Syaikh ‘Abdullah bin Abdurrahman al-Jibrin

Publisher:
Pustaka Ibnu Umar

Price:
RM8.00

Weight:
80g

Description:

Memahami tatacara solat yang sahih adalah suatu yang sangat penting. Di antara syarat utama diterimanya sesuatu amalan adalah perlu dengan keikhlasan, kerana Allah, dan ittiba’ iaitu mengikuti contoh sebagaimana yang telah ditunjukkan oleh Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Sallam.

Risalah/buku kecil ini disusun dengan begitu ringkas dan padat bagi tujuan memberikan gambaran yang mudah terhadap tatacara solat yang benar. Lebih istimewa, ianya diserrtakan dengan panduan berwudhu’ di samping dengan dilengkapi gambar supaya lebih mudah untuk difahami. Juga turut disertakan adalah panduan berwirid selepas solat fardhu.

Setiap tatacara yang dijelaskan disertakan dengan nota kaki sebagai rujukan sumber-sumbernya. Dengan ini, semoga para pembaca dapat memanfaatkan buku kecil yang ringkas ini.
Total Pages:
78

More Information/payment:

Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan atau pembelian.

Payment:

Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.