Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Saturday, August 15, 2009

144 - Habbatus Sauda (Dalam Bentuk Kapsul)

Habbatus Sauda (Dalam Bentuk Kapsul)



Title:
Habbatus Sauda (Dalam Bentuk Kapsul)
Scientific Name: Nigella Sativa

Author:
Dikeluarkan oleh Vicomas Internasional
(Diperakui oleh Majlis Ugama Islam Indonesia (MUI))

Publisher:
Dikeluarkan oleh Vicomas Internasional

Price:
RM36

Weight:
200g

Description:

Habbatus Sauda atau jintan hitam telah sedia dikenali dan merupakan salah satu makanan yang telah disebutkan oleh hadis Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam yang mulia. Sekaligus ia merupakan salah satu makanan yang dianjurkan oleh sunnah. Mengamalkan pemakanan Habbatus Sauda antaranya melalui kajian yang dijalankan ia mampu meningkatkan daya tahan (immunisasi) tubuh, membantu mencegah pelbagai radang kepada sendi, melancarkan peredaran darah, merendahkan kadar serangan jantung serta gangguan radang ginjal, menstabilkan perjalanan dan penghadaman makanan dengan melancarkan proses enzim dalam tubuh. Ia juga mampu mengatasi dan mencegah keracunan bahan kimia asing dalam tubuh. Kini jintan hitam atau habbatus Sauda ini telah dihancurkan dan dikapsulkan bagi memudahkan proses pemasaran dan memakannya. Setiap kapsul mengandungi 600mg habbatus sauda hancur. Setiap botol mengandungi 210 kapsul. Di dalam hadis disebutkan: "Sesungguhnya di dalam Habbatus Sauda mengandungi penyembuh bagi pelbagai jenis penyakit, kecuali mati." (HR. al-Bukhari)

Total Pages:
Dibotolkan dalam bentuk kapsul, supaya tahan lebih lama.
Telah disemak oleh Majlis Ugama Islam Indonesia (MUI). Satu botol: 210 Kapsul. Setiap kapsul: 610mg.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.