Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Wednesday, January 6, 2010

210 - Ensiklopedi Dzikir & Doa (al-Adzkar an-Nawawiyah)

Ensiklopedi Dzikir & Doa

Title:
Ensiklopedi Dzikir & Doa

Author:
Imam an-Nawawi
(Tahqiq: Syaikh Amir B. Ali Yasin)

Publisher:
Pustaka Sahifa

Price:
RM110

Description:

Di antara ibadah yang paling mudah dan besar pahalanya adalah berdzikir dengan dzikir-dzikir yang sahih berpandukan sunnah. Di dalam berdzikir mencari keredhaan Allah, marilah kita berusaha memperbanyakkan dzikir-dzikir kita dengan panduan lafaz-lafaz dzikir sebagaimana yang dibawakan/disusun oleh Imam an-Nawawi ini. Imam an-Nawawi telah berusaha menyusun sebuah buku yang diberi judul al-Adzkar (an-Nawawiyah) yang menghimpunkan pelbagai jenis lafaz-lafaz dzikir dan doa yang disunnahkan untuk diamalkan pada waktu dan masanya. Dan, inilah bukunya. Buku ini adalah di antara buku induk di dalam persoalan himpunan dzikir-dzikir yang matsur dengan himpunan tidak kurang dari 1324 dzikir dan doa. Buku ini sangat terkenal di dalam dunia Islam di dalam persoalan doa/dzikir. Ia kini ditampilkan dengan kandungan yang lebih mantap dan istimewa iaitu setelah diberi takhrij oleh Syaikh Amir B. Ali Yasin (Salah seorang anak murid Syaikh al-Albani rahimahullah). Setiap takhrij akan dibawakan himpunan perkataan para ulama Muhaqqiq seperti Abu Hatim, al-'Uqaili, al-Mundziri, al-Haitsami, Ibnu Hajar, Ibnu Abi Hatim, ad-Daraquthni, Ibnu 'Abdil Barr, Ibnu Taimiyyah, adz-Dzahabi, Ibnul Qayyim, Ibnu Rejab, dan ramai lagi dari kalangan ulama dulu dan kini.

Weight:
2kg

Total Pages:
831 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari http://galeriniaga.blogspot.com/

Payment:
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.