Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Wednesday, January 13, 2010

213 - Koreksi Tafsir Fi Zhilalil Qur'an

Koreksi Tafsir Fi Zhilalil Qur'an

Title:
Koreksi Tafsir Fi Zhilalil Qur'an

Author:
Syaikh 'Abdullah B. Muhammad ad-Duwais

Publisher:
Darul Qolam

Price:
RM57

Description:

Tafsir Fi Zhilalil Qur'an ditulis oleh Sayyid Quthb. Ia adalah sebuah tafsir yang masyhur dan sangat dikenali. Banyak digunakan dan tersebar di kalangan umat Islam dari serata dunia. Namun sayangnya, kitab ini setelah diteliti dan dinilai oleh para ulama, ia jelas mengandungi pelbagai penyimpangan dan kekeliruan dari sudut 'Aqidah, Akhlak, Fiqh, hadis, dan beberapa lagi yang lain. Maka buku ini pun terbit di antara beberapa buku-buku yang lain yang tampil menjelaskan dan melakukan pembetulan ke atas penyimpangan kandungan Fi Zhilalil Qur'an. Judul asli ('Arab) buku ini adalah al-Mauriduzh Zhallal Fittanbihi 'Ala Akhthaa izh-Zhilal. Ia disusun oleh Ahli hadis dari Hijjaz, iaitu Syaikh 'Abdullah B. Muhammad ad-Duwais rahimahullah. Secara umumnya buku ini dapat ditujukan kepada para pengkaji, peneliti, para pelajar, para peminat kitab-kitab tafsir, dan para pembaca fi Zhilalil Qur'an secara khusus.

Weight:
800g

Total Pages:
459 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari http://galeriniaga.blogspot.com/

Payment:
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.