Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Monday, November 1, 2010

315 - Ensiklopedi Amalan Sunnah Di Bulan Hijriyah

Ensiklopedi Amalan Sunnah Di Bulan Hijriyah


Title:
Ensiklopedi Amalan Sunnah Di Bulan Hijriyah

Author:
Abu 'Ubaidah Yusuf as-Sidawi dan Abu 'Abdillah Syahrul Fatwa

Publisher:
Pustaka Darul Ilmi

Price:
RM17

Weight:
kurang 200g

Description:

Allah Subhanahu wa Ta'ala menciptakan waktu dalam bentuk tahun, musim, dan bulan yang diperuntukkan supaya seseorang insan meraih kebaikan dan harapan dengan mujahadah (bersungguh-sungguh) dalam ketaatan. Berusaha menghilangkan kekurangan dengan taubat dan muhasabah diri. Tidaklah Allah Subhanahu wa Ta'ala menciptakan musim-musim yang penuh dengan keutamaan melainkan Allah Subhanahu wa Ta'ala telah menyiapkan amalan-amalan ketaatan yang sarat dengan ganjaran besar yang sedia dipetik. Dari itu, orang yang bahagia adalah orang yang mampu memanfaatkan kesempatan emas iaitu pada bulan dan hari yang penuh dengan keistimewaan, khususnya amalan bagi bulan-bulan hijriyah dengan amalan ketaatan yang telah Allah Subhanahu wa Ta'ala anjurkan dan peruntukkan bagi seluruh hambanya. Buku ini mengupas untuk para pembaca berkaitan keutamaan dan keistimewaan bulan-bulan hijriyah, amalan-amalan sunnah yang dianjurkan padanya, beberapa salah faham yang berlaku tentang bulan-bulan hijrah tertentu seperti mengadakan amalan mandi bulan safar dan seumpamanya. Selamat membaca..

Total Pages:
173 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan harga, pengedar, diskaun, tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.