Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Friday, September 9, 2011

460 - Islam Menjawab Tuduhan

Islam Menjawab Tuduhan
Menyingkap Keraguan Menuai Kebenaran


Title:
Islam Menjawab Tuduhan
Judul Asli: Rudud 'ala Syubuhat Haula al-Islam

Author:
Syaikh Musthafa al-'Adawi

Publisher:
Pustaka at-Tazkia

Price:
RM20

Weight:
400g

Description:

Musuh Islam, Yahudi, Nashrani, dan Musyrikin tidak akan pernah berhenti memusuhi dan membenci kaum Muslimin hingga murtad dari agamanya. Pelbagai bentuk kaedan dan cara mereka lakukan untuk mencapai tujuan menyesatkan dan memurtadkan umat Islam, sama ada melalui sekatan terhadap sebahagian negara Islam, rampasan kekayaan harta negara, tekanan politik, dan serangan pemikiran.

Antara yang paling berbahaya adalah melalui serangan pemikiran. Perang pemikiran yang mereka lancarkan dilaksanakan melalui pelbagai bentuk syubhat dan keragu-raguan. Ini berlaku sama ada melalui media maklumat, hiburan, propaganda, dan sebagainya. Ini tidak lain bertujuan untuk menjadikan umat Islam ragu, bosan, dan benci terhadap agamanya. Bukan sekadar itu, bahkan acapkali disertai dengan kata-kata keji, kedunguan, sindiran, dan kedustaan. Ini bukan perkara yang baru bagi orang-orang kafir ke atas umat Islam. Tetapi sebenarnya mereka sudah biasa mempermain-mainkan umat Islam, al-Quran, para Nabi, dan para ulama sejak dahulu lagi.

Makar dari musuh Islam ini ditebarkan di tengah-tengah umat Islam oleh tali-barut mereka yang telah dicuci otaknya melalui pelbagai bentuk doktrin pendidikan ala Barat. Jangan hairan apabila mereka, misalnya - mempersoalkan hukum-hukum seperti pakaian wanita muslimat, kebebasan gender, kesama-rataan gender, ketidak-adilan dalam hukum poligami, hukum potong tangan, al-Qur'an penuh pembohongan, fakta al-Qur'an saling bercanggah, Islam agama jumud, ketinggalan zaman, Islam agama yang menekan, dan yang lain sebagainya.

Maka Syaikh Musthafa al-'Adawi, seorang ulama hadis yang kini berada di Mesir pun menulis sebuah kita berkaitan dalam membantah syubhat-syubhat tersebut. Beliau menjelaskan asas-asas manhaj yang perlu ada bagi setiap muslim, sekaligus menepis kepelbagaian bentuk syubhat tidak bertanggungjawab yang kian tersebar luas yang tujuannya menghujam agama Islam.

Semoga dengan buku ini dapat menyingkap kabut syubhat dan keraguan yang selama ini menyelimuti fikiran dan pemahaman kita terhadap Islam.

Total Pages:
251 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layarihttp://galeriniaga.blogspot.com/

Payment:
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.