Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Saturday, March 31, 2012

550 - Qadha dan Qadar

Qadha dan Qadar


Judul Buku:
Qadha dan Qadar
Judul Asli: asy-Syifa'ul 'Alil fii Masailil Qadha' wal Qadar

Penulis:
al-Hafiz Ibnul Qayyim rahimahullah (Wafat: 751H)

Penerbit:
Pustaka Azzam

Harga:
RM80

Berat Buku:
1.2kg

Keterangan Kandungan:

Buku karya Imam Ibnul Qayyim ini adalah sekitar penjabaran penting lagi tuntas berkaitan isu memahami adab berinteraksi dengan qadha dan Qadar Allah Subhanahu wa Ta'ala...

Perbahasan tentang qadha dan qadar Allah ini pernah menjadi isu hangat suatu ketika dahulu yang membabitkan pertembungan hebat di antara ahli sunnah wal-jama'ah dengan ideologi sesat murjiah, qadariyah, dan muktazilah. Ia tidak berhenti bahkan masih berlanjutan sehingga hari ini, cuma tidak sehangat dahulu dan ia bergerak dengan cara yang lebih senyap atau diam-diam.

Oleh itu, sama-samalah kita fahami isu beriman dengan qadha dan qadar ini sebaiknya agar tidak terjebak ke dalam perangkap dan syubhat musuh.

Jumlah Muka Surat:
735 m/s.

Maklumat Pesanan:
Boleh hubungi Saudara Nawawi, melalui h/p. (SMS/Call) No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau melalui email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau pengesahan stok. Layari, http://galeriniaga.blogspot.com/

Kaedah Bayaran:
Sebaik stok telah disahkan dan jumlah telah dipersetujui, bayaran boleh dibuat ke akaun bankCIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise).

Sebaik bayaran dibuat, sila sms/email-kan nama, alamat penuh anda, no. tel., serta nyatakan bayaran dibuat ke akaun mana. Setelah itu, urusan penghantaran/pengeposan akan kami lakukan secepat mungkin.