Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Monday, May 21, 2012

553 - Buku Poket Panduan Praktis Shalat Istikharah

Buku Poket Panduan Praktis Shalat Istikharah


Judul Buku:
Buku Poket Panduan Praktis Shalat Istikharah

Penulis:
Abu Muhammad Ibnu Shalih B. Hasbullah

Penerbit:
Pustaka Ibnu 'Umar

Harga:
RM3
Diskaun 30% untuk belian 50 unit ke atas

Berat Buku:
38g

Keterangan Kandungan:

Beristikharah kepada Allah adalah satu sarana yang sempurna untuk meraih kejayaan dalam setiap urusan bagi kaum yang beriman. Dengan izin Allah apabila seseorang memperbanyakkan istikharah, insyaAllah ia akan melihat hasil buahnya yang lumayan baik di dunia ataupun akhirat kerana bimbingan dan petunjuk dari Allah Ta'ala. Dengan istikharah, ia menggambarkan betapa kuatnya kebergantungan seseorang hamba kepada Rabb-nya, Allah 'Azza wa Jalla. Dengan istikharah dan izin Allah Subhanahu wa Ta'ala, seseorang hamba akan terhindar dari keputusan yang buruk dan kegagalan.

Buku kecil ini menjelaskan keutamaan solat sunnah istikharah memohon petunjuk kepada Allah Subhanahu wa Ta'ala. Penulis menjelaskan tatacara solat sunnah istikharah yang benar, hadis-hadis yang berkaitan dengannya, manfaat-manfaatnya, hukum melaksanakannya, beza di antara amalan istikharah yang benar dan menyimpang, bagaimana istikharah dapat dimantapkan, huraian tentang keterkaitan antara ikhtiar dan hasil, penjelasan tentang amal-amal yang mengiringi istikharah dan hasil istikharah, dan akhir sekali penjelasan tentang konsep tawakkal yang benar.

Semoga buku yang kecil ini mampu memberikan maklumat bernilai besar kepada para pembaca semua.

Buku kecil ini mampu memberi manfaat yang lebih besar lagi sekiranya ia dijadikan sebagai risalah umum, sebaran am, hadiah kepada masyarakat, dan sedekah jariyah.

Selain itu, bersesuaian dengan saiznya yang kecil dan bermaklumat, ia amat sesuai dan mudah dibawa ke mana-mana dan disimpan di pelbagai tempat dan ruang sebagai bahan bacaan, nota pelajaran, serta bimbingan ketika hendak beramal.

Jumlah Muka Surat:
64 m/s.

Maklumat Pesanan:
Boleh hubungi Saudara Nawawi, melalui h/p. (SMS/Call) No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau melalui email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau pengesahan stok.

Layari, http://galeriniaga.blogspot.com/

Kaedah Bayaran:
Sebaik stok telah disahkan dan jumlah telah dipersetujui, bayaran boleh dibuat ke akaun bank CIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise).

Sebaik bayaran dibuat, sila sms/email-kan nama, alamat penuh anda, no. tel., serta nyatakan bayaran dibuat ke akaun mana. Setelah itu, urusan penghantaran/pengeposan akan kami lakukan secepat mungkin.