Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Monday, May 21, 2012

557 - Kunci-kunci Rizki Menurut Al-Qur'an & Sunnah

Kunci-kunci Rizki Menurut Al-Qur'an & Sunnah


Judul Buku:
Kunci-kunci Rizki Menurut Al-Qur'an & Sunnah

Penulis:
Dr. Fadh Ilahi

Penerbit:
Darul Haq

Harga:
RM10

Berat Buku:
38g

Keterangan Kandungan:

Insya Allah, setiap orang yang membaca buku sepatutnya ini akan meyakini bahawa rezeki Allah itu sangat luas. Lebih dari itu, ia akan yakin bahawa Allah membentangkan sekian banyak sebab dan kunci untuk meraih rezeki yang halal, sehingga dalam situasi yang sangat sukar sekalipun.

Rezeki Allah itu akan mengalir kepada orang-orang yang berusaha mempraktikkan kaedah-kaedah syar'i yang dipaparkan dalam buku ini. Kerana itu, sungguh sangat tidak wajar jika ada orang yang mengatakan, "Dalam situasi pada hari ini, banyak jalan mendapatkan rezeki halal telah tertutup." Sampai ada yang mengatakan, "Mahu mencari yang halal saja amat sukar, inikan pula yang haram."

Fahamilah bahawa Islam itu adalah syari'at yang universal dan sempurna. Setiap jalan demi kebaikan manusia telah ditunjukkan dan dibuka seluas-luasnya, termasuk jalan bagaimana mendapatkan rezeki yang halal lagi penuh kebaikan. Jalan inilah yang jarang diketahui oleh kebanyakan umat Islam. Tetapi dengan membaca buku ini, insya Allah, jalan itu akan jelas terpapar dan terbuka lebar di hadapan Anda. Dengan demikian, usahlah terus berputus-asas dalam meraih rezeki Allah yang telah Dia turunkan buat kita. Berusahalah, bertawakkallah, dan bersyukurlah, nescaya Allah akan melipat-gandakan lagi rezeki dan kebaikan buat diri kita.

Jumlah Muka Surat:
105 m/s.

Maklumat Pesanan:
Boleh hubungi Saudara Nawawi, melalui h/p. (SMS/Call) No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau melalui email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau pengesahan stok.

Layari, http://galeriniaga.blogspot.com/

Kaedah Bayaran:
Sebaik stok telah disahkan dan jumlah telah dipersetujui, bayaran boleh dibuat ke akaun bankCIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise).

Sebaik bayaran dibuat, sila sms/email-kan nama, alamat penuh anda, no. tel., serta nyatakan bayaran dibuat ke akaun mana. Setelah itu, urusan penghantaran/pengeposan akan kami lakukan secepat mungkin.