Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Friday, February 22, 2008

025 - Panduan Lengkap Nikah

Panduan Lengkap Nikah

Title:
Panduan Lengkap Nikah
Judul Asli: Adaabul Khithbah waz-Zifaaf min al-Kitaab wa Shahiih as-Sunnah

Author:
Syaikh 'Amru 'Abdul Mun'im Salim

Publisher:
Pustaka an-Naba'

Price:
RM45

Weight:
600g

Description:

Masalah pernikahan merupakan masalah yang tidak pernah basi untuk dibahas dan dibicarakan. Kerana di di dalam pernikahan, di sana ia adalah merupakan sunnah syar’iyyah yang telah dilakukan oleh para nabi dan rasul serta manusia dari generasi awal dan akhir. Pernikahan juga merupakan sunnah kauniyah yang pasti diperlukan oleh manusia. Malahan pernikahan merupakan momentum yang sangat bererti dalam kehidupan seseorang. Biasanya setiap calon pengantin akan mempersiapkan diri sebaik mungkin bagi tujuan menghadapinya, sama ada fizikalnya ataupun dari sudut mental.

Salah satu persiapan penting yang dimaksudkan, adalah seorang calon pengantin itu sewajarnya mengetahui secara benar berkaitan tatacara dan prosedur pernikahan yang syar’i dari awalnya sehinggalah ke akhirnya. Buku ini memiliki keistimewaan dibandingkan dengan buku-buku lain yang mengupas persoalan pernikahan ini. Buku ini, di samping memiliki nilai ilmiyah yang tinggi berdasarkan sumber-sumber al-Qur’an, hadis, sunnah, atsar sahabat dan pandangan ulama, buku ini juga disajikan dengan kaedah penulisan yang mudah difahami bahasanya. Ia juga dilengkapi dengan pelbagai perbahasan yang mungkin tidak terdapat di dalam buku-buku yang lain. Antaranya, ia membincangkan berkenaan persoalan nazhar (melihat calon isteri), kaffarat bagi suami yang menyetubuhi isteri dikala haid, permasalahan dalam melamar, majlis walimah yang sunnah, isu-isu masa kini yang berkaitan, dan seumpamanya.

Total Pages:
320 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari http://galeriniaga.blogspot.com/

Payment:
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.