Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Friday, September 11, 2009

156 - Meneladani Rasulullah Dalam Berhari Raya

Meneladani Rasulullah Dalam Berhari Raya


Title:
Meneladani Rasulullah Dalam Berhari Raya

Author:
Syaikh Ali Hasan al-Halabi al-Atsary

Publisher:
Pustaka Imam asy-syafi'i

Price:
RM12

Weight:
100g

Description:

Bertepatan dengan tajuk yang diberi. Buku/kitab ini mengajak umat Islam supaya meneladani Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam dalam berhari raya, sama ada pada 'Iedulfitri mahu pun 'Iedul adha. Melalui buku ini, penulis memaparkan sunnah-sunnah dan tuntutan yang perlu dilakukan oleh umat Islam seluruhnya di ketika hari raya.

Pada hari ini, ramai sekali umat Islam yang berhari raya, namun hakikatnya, mereka amat jauh dari mengikuti Rasulullah dalam berhari raya tersebut. Di antara mereka ramai sekali yang meninggalkan sunnah-sunnah Rasulullah di dalam program-program hari raya mereka. Ibadah mereka di hari raya dicemari dengan kepelbagaian tokok-tambah dan pengubahsuaian. Jadi, oleh itulah, buku ini ditulis dan disampaikan kepada anda semua.

Penulis membawakan hujjah berpandukan kepada dalil-dalil yang jelas dari al-Qur'an dan as-Sunnah yang sahih berserta pendapat para ulama yang diiktiraf yang terkenal kuat berpegang dengan prinsip generasi awal.

Keistimewaan buku ini, ia menggunkan kaedan penyampaian yang ringkas tetapi padat dan mudah difahami oleh semua lapisan masyarakat umat Islam. Semoga buku ini bermanfaat kepada kita semua dan penulis.

Total Pages:
600

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.