Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Friday, September 11, 2009

153 - Surat Terbuka Untuk Suami

Surat Terbuka Untuk Suami



Title:
Surat Terbuka Untuk Suami

Author:
Ustaz Abu Ihsan al-Atsari & Ummu Ihsan

Publisher:
Pustaka Darul Ilmi

Price:
RM17

Weight:
150g

Description:

Setiap individu sudah pasti mengidamkan sebuah rumah tangga yang bahagia. Kita sangat menyedari bahawa terciptanya rumah tangga yang Islamic merupakan tonggak berdirinya masyarakat rabbani. Islam sebagai agama yang sempurna telah memberikan perhatian yang sangat besar terhadap persoalan ini. Islam telah meletakkan panduan dan pedoman berumahtangga bagi suami dan isteri. Dengan mengamalkan pedoman/panduan tersebut, kedua belah pihak dapat membina mahligai pernikahan yang kukuh. Kejayaan sesebuah rumahtangga adalah jaminan kebaikan bagi seseuab masyarakat. Dari situ pula, lahirlah masyarakat yang soleh dan solehah di masa-masa seterusnya.

Kepada para suami:

Kita sebagai pemimpi rumahtangga, perlu sedar bahawa Iblis bersama-sama bala tenteranya sentiasa terus berusaha mengganggu keutuhan sesebuah rumahtangga yang dibina. Mereka akan terus mengintai setiap celah dan sudut, mencari kesempatan yang mungkin boleh mereka pergunakan untuk memporak-perandakan kebahagiaan kita. Mereka menggunakan pelbagai cara untuk mencapainya. Dan mereka akan bersuka-ria apabila berjaya memecah-belahkan hubungan cinta kasih sepasang suami isteri.

Maka dengan memohon pertolongan Allah Subhanahu wa Ta'ala, buku ini pun ditulis dan dipersembahkan kepada para pembaca. Semoga buku ini dapat memebri manfaat kepada penulisnya dan para pembaca. (Sebelumnya, dapatkan juga: Surat Terbuka Untuk Isteri)

Total Pages:
223

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.