Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Tuesday, September 29, 2009

161 - Engkau Istimewa Tetapi....

Engkau Istimewa Tetapi....


Title:
Engkau Istimewa Tetapi....

Author:
Syaikh Ali B. Shaleh al-Jabar

Publisher:
Pustaka Ausath

Price:
RM15

Weight:
100g

Description:

Menjadi istimewa bukanlah suatu perkara yang sukar. Ini adalah kerana setiap manusia itu telah dijadikan dengan masing-masing memiliki keistimewaan yang tersendiri. Manusia istimewa tidaklah semestinya memiliki harta yang banyak, berasal dari keturunan yang mulia, kebijaksanaan dalam berbicara, banyak memberi, memiliki keberanian dan kekuatan fizikal, bukan juga kerana berjaya dengan hasil perniagaan. Tetapi, keistimewaan mampu dicapai dengan mengetahui titik fokus tujuan diri, memiliki keikhlasan hati (tulus) dan usaha yang bersungguh-sungguh tanpa kepura-puraan. Di antara ciri-ciri manusia istimewa adalah: beriman kepada Allah, memanfaatkan garis panduan yang tersedia, mengikuti jejak langkah manusia yang istimewa, mampu mengenal pasti tujuan dengan baik/jelas, memiliki kesungguhan di dalam mencapai tujuan, meninggalkan perkara yang sia-sia, mampu memberi manfaat (berguna) kepada diri sendiri dan orang yang lain. Untuk perbahasan yang lebih terang, ia ada di dalam buku ini.

Total Pages:
176

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.