Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Tuesday, May 24, 2011

428 - Dasar-dasar Yang Berfaedah Dalam Aqidah

Dasar-dasar Yang Berfaedah Dalam Aqidah


Title:
Dasar-dasar Yang Berfaedah Dalam Aqidah

Author:
Syaikh Yahya B. Ali al-Hajuri

Publisher:
Badan Perkhidmatan Penerangan Islam Selangor dan Wilayah Persekutuan

Price:
RM12

Weight:
150gram

Description:

Kitab ini adalah bagi mereka yang ingin mengetahui tentang asas-asas aqidah atau ilmu tauhid, fiqh, dan manhaj. Ia disusun dan ditulis oleh Syaikh Yahya B. Ali al-Hajuri salah seorang murid terpilih Syaikh 'Muqbil B. Hadi al-Wadi'i (ulama hadis Yaman).

Soalan-soalan asas seperti apa maksud Rasulullah, ibadah dalam Islam, tauhid, iman, ihsan, dan yang lain-lainnya dijelaskan dengan baik dan mudah berpandukan dalil-dalil yang lengkap.

Makna sebenar tawassul, doa, bid'ah, solat 5 waktu, dan kaedah memahami nama-nama Allah juga turut dijelaskan melalui buku ini.

Kelebihan buku ini adalah susunan dan maklumat yang diberikan disampaikan secara ringkas, mudah, dan mantap. Semoga bermanfaat...

Total Pages:
100

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari http://galeriniaga.blogspot.com/

Payment:
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.