Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Friday, May 27, 2011

432 - Shodaqoh Memang Ajaib

Shodaqoh Memang Ajaib


Title:
Shodaqoh Memang Ajaib
Judul asal: Min 'Ajaibi 'ash-Shodaqoh

Author:
Kholid B. Sulaiman ar-Robi'

Publisher:
Wacana Ilmiah Press

Price:
RM10

Weight:
kurang 100gram

Description:

Buku ini mengutarakan beberapa keutamaan sedekah, maksud sedekah, orang-orang yang berhak menerima sedekah, hukum sedekah, jenis-jenis sedekah, hadis-hadis dan dalil-dalil berkaitan sedekah serta beberapa persoalan asas tentang sedekah. Kemudian penulis membentangkan rakaman kisah-kisah menakjubkan dari orang-orang yang mengeluarkan sedekah.

Iaitu kisah-kisah yang ajaib dan sungguh menakjubkan. Anda mungkin akan merasa cukup takjub ketika membaca kisah-kisah yang dipaparkan melalui buku ini. Kisah-kisah yang dialami oleh orang-orang yang bersedekah dengan hati yang penuh tulus dan pasrah.

Seperti kisah orang yang telah hilang harapan berada di unit rawatan rapi (ICU) tiba-tiba penyakitnya lenyap secara tiba-tiba! Kisah seorang yang bebas dari serangan sihir yang mengancam nyawa. Rezeki yang datang tidak terjangka setelah asalnya hilang harapan. Kisah seorang yang bebas dari belitan hutang yang parah setelah bersedekah. Diikuti dengan contoh kisah-kisah lainnya yang cukup luar biasa sebagai anugerah dari Allah kepada para hamba-Nya yang terpilih dan tulus.

Semoga di akhirat nanti Allah memberikan ganjaran yang lebih besar lagi buat emreka yang mengeluarkan sedekah. Bacalah, semoga buku ini memotivasikan diri kita untuk besedekah membantu golongan yang memerlukan. Juga sebagai salah satu sarana mencari keredhaan Allah Subhanahu wa Ta'ala.

Total Pages:
126 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari http://galeriniaga.blogspot.com/

Payment:
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.