Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Tuesday, May 24, 2011

430 - Hakikat Agama Syi'ah Imamiyah

Hakikat Agama Syi'ah Imamiyah


Title:
Hakikat Agama Syi'ah Imamiyah
Judul asal: al-Khutoot al-Areedah

Author:
Syaikh Muhibbuddin al-Khatib

Publisher:
Badan Perkhidmatan Penerangan Islam Selangor dan Wilayah Persekutuan

Price:
RM8

Weight:
kurang 100gram

Description:

Buku ini adalah buah karya hasil penyelidikan Syaikh Muhibbuddin al-Khatib rahimahullah (1303-1389H). Salah seorang ulama terkenal dari Mesir pada zamannya. Beliau terkenal sebagai antara orang yang tampil mendedahkan pelbagai bentuk konspirasi pihak-pihak bathil tertentu yang merancang mahu menakluk dunia Islam.

Antara kelompok bathil yang dimaksudkan adalah golongan sesat syi'ah rafidhah. Yang pada hari ini mereka berpusat di Iran dan sedang sentiasa mengintai berusaha mahu menguasai sekitar Timur Tengah dan dunia Islam lainnya. Syi'ah hari ini bersekongkol dengan Yahudi dan Amerika bagi memusnahkan umat Islam. Namun masih ramai umat Islam yang terlena, malah ada pula yang terpedaya dengan dakyah Syi'ah sehingga sanggup bekerjasama pula dengan Syi'ah menyesatkan dan mengganggu-gugat keharmonian Ahlus Sunnah wal-Jama'ah.

Jadi buku ini adalah antara yang baik dalam menjelaskan hakikat tipudaya dan muslihat sebenarnya syi'ah. Bacalah buku ini supaya kita sedar siapa sebenarnya syi'ah yang jahat ini. Mereka adalah golongan bathil, sesat dan ganas pembunuh manusia. Mereka terkenal ganas terhadap ahlus sunnah wal-jama'ah di Iran, Iraq dan sekitar. Adapun di negara-negara lain mereka masih agak lemah dan sedang menunggu masa mengumpulkan kekuatan untuk memberontak.

Jangan biarkan masyarakat tertipu sehingga menganggap Syi'ah sebagai pejuan Islam. Bangkitlah! Syi'ah perlu segera dibanteras. Jangan biarkan sampai menjadi duri dalam daging dan musuh dalam selimut di negara kita pula. Jangan sampai nasi menjadi bubur baru hendak sedar sebagaimana apa yang telah menimpa di Iraq dan Iran, kaum muslimin habis dibunuh dan disembelih oleh mereka setiap hari.

Total Pages:
73

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari http://galeriniaga.blogspot.com/

Payment:
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.