Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Sunday, January 28, 2018

Kunci Kebahagiaan karya Al-Imam Ibnul Qayyim

Kunci Kebahagiaan karya Al-Imam Ibnul Qayyim






Secara garis besarnya, buku ini membahaskan tujuan dan hikmah dari penciptaan manusia dan makhluk-makhluk, tujuan dan cita-cita terbesar yang harus ada pada diri anak keturunan Adam diikuti perenungan terhadap ayat-ayat Allah (baik ayat-ayat syar’i mahupun kauni) sebagai syarat dan jalan meraih kunci-kunci kebahagian hidup sebagai hamba.

Di sela-sela perbahasan buku ini, dalam merungkai tentang tauhid, kebersihan dan luhurnya jiwa, perenungan dan hikmah terhadap ciptaan dan kejadian alam, penulis telah menjabarkan kedetailan perbahasan bukan sahaja terkait penafsiran nash-nash syari’at, tetapi juga terhadap kajian-kajian sains, ilmu-ilmu alam, geografi, astronomi, biologi, kimia, dan yang lainnya diikuti perbincangan terhadap pelbagai pandangan dan pendapat yang muncul dari kajian-kajian sains di ketika itu, semuanya dikupas dari sisi pro dan kontra, dukungan mahupun bantahan.

Bahkan perbahasan yang dijabarkan penulis terbukti melangkaui zaman dan terus relevan menjadi bantahan dan hujahan terhadap pelbagai golongan yang mengingkari Al-Qur’an (kerana mendahulukan akal dan logika), baik dari sudut pendalilan syari’at, sains, pemerhatian, mahupun logika.

Semua ini tidak lain, penulis mengajak kita merenungi alam ini dalam keadaan berdzikir (mengingat dan kembali kepada Rabb yang maha menciptakan), seraya menjadi hamba yang beriman dengan tunduk dan tulus hanya kepada-Nya (secara benar). Yang merupakan kunci sebenar sebuah kebahagian, menuju negeri yang kekal, menggapai nikmat tetinggi yang tidak akan sirna.

Inilah dia, buah karya Al-Imam Ibnul Qayyim Ibnul Qayyim rahimahullah; Miftah Daaris Sa’adah! [Maklumat lengkap di http://bit.ly/2BwO4g6]

Hard cover | 428m/s. +/- | RM100/naskhah |

#miftah #saadah #kunci_kebahagiaan #ibnul_qayyim #tazkiyatun_nufus
______________________
Kepada yang berminat, boleh hubungi kami di 012-6887715 (sms/whatsapp/call) untuk maklumat/pesanan.

Penghantaran secara pos juga boleh diuruskan.

Atau boleh juga kunjungi kedai buku kami di:

Atsar | Online Bookstore,
No. 23-1, Jalan Selasih J U12/J,
Taman Cahaya Alam Seksyen U12,
40170 Shah Alam, Selangor.

6 minit dari UiTM/Jakel Seksyen 7 Shah Alam.

Tel » +(60)12-688-7715 (sms/whatsapp)

Map » http://bit.ly/29XLbJc

Website » www.atsar.ilmusunnah.com

Waze/google » Atsar Online Bookstore

Join Channel » t.me/ilmusunnah