Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Friday, May 30, 2008

87 – Kitab Fathul Majid (Syarh Kitab Tauhid)

Kitab Fathul Majid (Syarh Kitab Tauhid)


Book Name:
Kitab Fathul Majid (Syarh Kitab Tauhid)

Author:
Sheikh Abdur Rahman bin Hasan al-Sheikh

Publisher:
Pustaka Azzam

Price:
RM80

Weight:
1300 gram

Description:

Tidak asing lagi kalimah Laa Ilaaha Illallah bagi kita selaku umat Islam. Namun, hakikatnya yang sewajarnya, tidaklah cukup hanya dengan lafaz sahaja. Harus difahami secara bersama akan kehendak rukun-rukunya.

Masih ramai yang tidak mengerti tuntutan kalimah tersebut. Yang mana akhirnya mengakibatkan syirik berlaku ke atas mereka dan terkena perangkap syaitan. Maka, kitab ini membahaskan persoalan syirik dengan begitu detail berserta dengan dalil-dalil yang cukup baik sebagai penjelasan buat kita semua. Ketahuilah bahawa dosa-dosa syirik adalah suatu bentuk kesalahan paling besar di sisi Allah dan tidak akan diampunkan oleh-Nya sekiranya tidak bertaubat sehingga matinya.

Ancaman Allah begitu besar sekali terhadap pelaku syirik. Maka, wajarlah kita menjauhinya dengan mengenali perangkap-perangkapnya dengan baik agar kita tidak terjebak ke dalamnya.

Total Pages:
800+ pages

More Information/payment:

Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email:
dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran