Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Tuesday, May 19, 2009

120 - Surat Terbuka Untuk Para Isteri

Surat Terbuka Untuk Para Isteri


Title:
Surat Terbuka Untuk Para Isteri

Author:
Ustaz Abu Ihsan al-Atsari

Publisher:
Pustaka Darul Ilmi

Price:
RM16

Weight:
300g

Description:

Sungguh, kebahagiaan rumah tangga adalah idaman setiap insan. Kejayaan sepasang suami isteri di dalam membina rumah tangga merupakan asas terciptanya kedamaian di tengah-tengah masyarakat. Oleh sebab itu, Islam memberikan perhatian yang sangat besar terhadap masalah kehidupan rumah tangga. Islam meletakkan kaedah-kaedah dan asas-asas bagi suami isteri, yang mana di atas kaedah dan asas itulah nantinya akan dibina mahligai perkahwinan yang kukuh. Dan di atas syarat-syarat itu juga terdapat jaminan kebaikan bagi setiap keluarga muslim. Dan kesan selanjutnya adalah jaminan kebaikan bagi masyarakat Islam secara keseluruhannya.

Rumah tangga adalah perkara yang sangat penting bagi sesebuah kehidupan manusia. Bahkan Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Sallam telah menyatakan bahawa seseorang yang telah membina kehidupan rumah tangga bererti dia telah menyempurnakan separuh agamanya.

Kita adalah insan yang lemah dan sentiasa memerlukan nasihat. Dan sebaik-baik nasihat adalah dengan ilmu yang benar berpandukan petunjuk wahyu.

Buku ini telah pun ditulis oleh Ustraz Abu Ihsan al-Atsari bersama isterinya, Ummu Ihsan. Disampaikan dengan gaya bahasa yang santai dan amat menyentuh jiwa-jiwa pembacanya. Diadun pula dengan ayat-ayat Qur’an dan hadis-hadis sahih yang menjadi tunjang utama sebuah penyampaian. Semoga buku ini menjadi sebuah peringatan dan pendorong yang sangat bernilai kepada kehidupan anda di dalam mengharungi keindahan sebuah rumah tangga alam perkahwinan. (Dapatkan juga: Surat Terbuka Untuk Suami)

Total Pages:
187

More Information/payment:

Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan atau pembelian.

Payment:

Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.