Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Monday, December 21, 2009

196 - Tabarruk, Memburu Berkah Sepanjang Masa

Tabarruk, Memburu Berkah Sepanjang Masa di Seluruh Dunia Menurut al-Qur'an dan as-Sunnah



Title:
Tabarruk, Memburu Berkah Sepanjang Masa di Seluruh Dunia
Menurut al-Qur'an dan as-Sunnah

Author:
Dr. Nashir B. 'Abdurrahman B. Muhammad al-Juda'i
Kata pengantar oleh Syaikh 'Abdullah B. 'Abdurrahman al-Jibreen

Publisher:
Pustaka Imam asy-Syafi'i

Price:
RM72

Weight:
1.2kg

Description:

Buku ini membahaskan kepelbagaian bentuk keberkahan yang terdapat di dalam pelbagai perkara. Seperti keberkahan yang terdapat melalui al-Qur'an al-Karim, keberkahan dengan berzikir, keberkahan barang-barang peninggalan Nabi, keberkahan yang terdapat pada pohon-pohon tertentu, keberkahan Bulan Ramadhan, keberkahan air susu, kuda, kambing, hajarul Aswad, pohon kurma, air zam-zam, tiga masjid, dan pelbagai lagi. Persoalannya, sejauh manakah setiap perkara/benda itu memiliki keberkahan. Bagaimanakah cara yang tepat menurut al-Qur'an dan as-Sunnah bagi meraih setiap kerbekahan tersebut. Turut dibahaskan adalah sekitar persoalan tabarruk yang membawa kesyirikkan dan bid'ah, seperti mengambil berkah di makam para wali, pokok, batu, dan seumpamanya.

Total Pages:
667

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari http://galeriniaga.blogspot.com/

Payment:
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.