Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Monday, December 28, 2009

201 - Bagaimana Para Salaf Mencari Nafkah

Bagaimana Para Salaf Mencari Nafkah


Title:
Bagaimana Para Salaf Mencari Nafkah

Author:
'Abdul Malik al-Qosim

Publisher:
al-Qowam

Price:
RM8

Weight:
kurang 100g

Description:

Setiap muslim bertanggungjawab terhadap keluarganya, wajib bekerja untuk menafkahi dirinya sendiri dan orang-orang yang berada di dalam jagaannya. Dan Islam sangat mengambil berat persoalan ini, dengan sebab itulah ia meletakkannya sebagai salah satu bentuk amal soleh. Buku ini membawakan konsep Islam di dalam usaha mencari nafkah tersebut. Melalui contoh dan tauladan dari para salaf yang bersumberkan al-Qur'an dan as-Sunnah. Dengan harapan supaya kita mampu menilai dan menganalisa kehidupan generasi awal berbanding diri kita. Adakah kita cara yang kita tempuhi di dalam usaha pencarian nafkah menepati kehendak Islam atau sebaliknya. Bagaimanakah kedudukan di antara nafkah, keperluan, pekerjaan, mengejar kekayaan, dan kemewahan? InsyaAllah, buku ini mampu memberi jawabannya.

Total Pages:
230

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari http://galeriniaga.blogspot.com/

Payment:
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.