Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Tuesday, August 10, 2010

284 - Kumpulan Khutbah Pilihan

Atlas Hadits


Title:
Kumpulan Khutbah Pilihan
Syaikh Muhammad B. Soleh al-'Utsaimin
(Judul asal: adh-Dhiya'u al-Laami min Khuthobi al-Jawami')

Author:
Syaikh Muhammad Soleh al'Utsaimin

Publisher:
al-Qowam

Price:
RM80

Weight:
1.2 kg

Description:

Buku kumpulan khutbah Pilihan ini adalah hasil tulisan/susunan daripada himpunan khutbah-khutbah milik Syaikh Muhammad B. Soleh al-'Utsaimin, salah seorang ulama besar dan anggota majlis Fatwa 'Arab Saudi. Di dalamnya mengandungi pelbagai mutiara ilmu bagi pelbagai topik perbahasan yang berbeza bermula dari skop perbahasan tentang persoalan aqidah dan asas-asasnya, ibadah, akhlak, mu'amalah, pendidikan anak-anak, pernikahan, menuntut ilmu, politik, hudud, qishash, amar ma'ruf nahi mungkar, keadaan hari kiamat, persoalan taqdir, jihad, wakaf dan wasiat, persoalan-persoalan umum, termasuklah khutbah-khutbah berkaitan ramadhan dan hari raya (termasuk 'Eidul Fitri dan 'Eidul 'Adha).

Setiap persoalan tersebut dijabarkan (dibentangkan) ke dalam format khutbah sehingga menjadi bentuk huraiannya ringkas dan padat serta praktikal bagi setiap penyampaian awam. Kumpulan khutbah ini sangat sesuai untuk dimiliki dan dihayati oleh para penuntut ilmu dan para pendakwah, kerana di dalamnya mengandungi sebuah kebijaksaan dan kaedah perkataan yang baik dalam menyampaikan dakwah kepada masyarakat awam. Lebih-lebih lagi ia adalah merupakan hasil dari tulisan dan perkataan seorang ulama yang tidak asing lagi bagi dunia Islam masa kini. InsyaAllah...

Total Pages:
795 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan atau pembelian.

Payment:
Depositkan bayaran (bank in bayaran termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 (Nawawi Subandi) atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), dan sms/email kan nama serta alamat penuh anda untuk urusan penghantaran.