Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Tuesday, August 31, 2010

294 - Bimbingan Islam Untuk Peribadi & Masyarakat

Bimbingan Islam Untuk Peribadi & Masyarakat


Title:
Bimbingan Islam Untuk Peribadi & Masyarakat

Author:
Syaikh Muhammad B. Jamil Zainu

Publisher:
Darul Haq

Price:
RM16

Weight:
200g

Description:

Buku ini bertujuan memperbaiki peribadi setiap muslim sehingga mampu melaksanakan Islam dengan sebaik-baiknya dan ia akan menjadi muslim yang bertaqwa kepada Allah. Buku ini membentangkan perkara-perkara penting yang wajar diketahui dan dipraktikkan oleh setiap muslim secara ringaks dan padat bersesuaian dengan apa yang diterangkan di dalam al-Qur'an dan as-Sunnah sebagaimana yang difahami oleh para salaf (generasi umat Islam terdahulu) yang soleh. Para sahabat telah menjalankan Islam dengan sebaik-baiknya, maka mereka menjadi pemimpin dan orang-orang terhormat di muka bumi ini. Sebab itu ramai orang yang keluar dari kekufuran menuju Islam dan beralih dari penyembahan hamba (manusia) kepada penyembahan Tuhannya hamba, iaitu Allah - "Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah keadaan suatu kaum sehingga kaum itu mengubah apa yang ada pada diri mereka." (Ar-Ra'd, 13: 11). Buku "BIMBINGAN ISLAM UNTUK PRIBADI DAN MASYARAKAT" ini telah diterjemahkan dan dicetak berulang-kali dalam pelbagai bahasa dan disebar-luaskan di pelbagai negara, seperti Saudi Arabia, Kuwait, Aljazair (Algeria), Jordan, Mesir, Lebanon, India, Pakistan dan Iain-lain. Dengan kata lain ini buku sangat dikenali oleh pelbagai lapisan masyarkat kerana perbahasannya ringkas tapi lengkap dan mudah difahami. Sangat sesuai untuk golongan pemula dan kanak-kanak serta dewasa yang mahu memulakan langkah ke arah kesyumulan Islam.

Total Pages:
174 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan atau pembelian.

Payment:
Depositkan bayaran (bank in bayaran termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 (Nawawi Subandi) atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), dan sms/email kan nama serta alamat penuh anda untuk urusan penghantaran.