Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Monday, July 9, 2012

578 - Buku Poket Bimbingan Islam Untuk Pemula

Buku Poket Bimbingan Islam Untuk Pemula


Judul Buku:
Buku Poket Bimbingan Islam Untuk Pemula

Penulis:
Abu Muhammad Ibn Shalih B. Hasbullah

Penerbit:
Pustaka Ibnu 'Umar

Harga:
RM5

Berat Buku:
88g

Keterangan Kandungan:

Buku bersaiz poket ini menjelaskan kepada para pembaca berkaitan perkara-perkara penting yang wajib diketahui oleh setiap Muslim. Bermula dari pokok-pokok agama Islam, rukun iman dan Islam, hal-hal yang dapat membatalkan keislaman, keutamaan solat dan kewajibannya, thaharah, solat Juma'at, solat 'Ied, zakat, puasa, haji, 'umrah, adab terhadap anak-anak dan orang tua, dosa-dosa, amar makruf nahi mungkar, dan beberapa lagi lainnya.

Amat sesuai dijadikan sebagai hadiah, risalah sebaran, dan bacaan peribadi yang mudah dibawa ke mana-mana.

Jumlah Muka Surat:
86 m/s.

Maklumat Pesanan:
Boleh hubungi Saudara Nawawi, melalui h/p. (SMS/Call) No.: 012-6887715 atau melalui email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau pengesahan stok.

Layari, http://galeriniaga.blogspot.com/

Kaedah Bayaran:
Sebaik stok telah disahkan dan jumlah telah dipersetujui, bayaran boleh dibuat ke akaun bankCIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise).

Sebaik bayaran dibuat, sila sms/email-kan nama, alamat penuh anda, no. tel., serta nyatakan bayaran dibuat ke akaun mana. Setelah itu, urusan penghantaran/pengeposan akan kami lakukan secepat mungkin.