Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Tuesday, July 24, 2012

587 - Fatwa-fatwa Terkini

Fatwa-fatwa Terkini


Judul Buku:
Fatwa-fatwa Terkini
Judul Asal: Al-Fataawaa Asy-Syar’iyyah fiil Masaa’il Al-Ashriyyah min Fataawaa ‘Ulamaa’ Al-Bilaadil Haraam

Penulis:
Syaikh Khalid B. ‘Abdurrahman Al-Juraisy

Penerbit:
Darul Haq

Harga:
RM170

Berat Buku:
3.9kg

Keterangan Kandungan:

Ini adalah buku yang menghimpunkan fatwa-fatwa para ulama dari lembaga fatwa dan kajian "Lajnah Da'imah li al-Bughuts al-Ilmiyah wa al-Ifta'" Arab Saudi. Ia menghimpunkan fatwa-fatwa Lajnah Da'imah secara khusus dan sebahagian dari para anggotanya seperti:

Syaikh 'Abdul 'Aziz B. Baz rahimahullah, Syaikh Al'-Utsaimin, Syaikh 'Abdullah B. 'Abdurrahman Al-Jibrin, dan Syaikh Dr. Sholeh B. Fauzan Al-Fauzan.

Ia memuatkan ratusan fatwa-fatwa dalam pelbagai isu merangkumi isu-isu kecil, asas, sehinggalah isu-isu global di peringkat dunia dan masyarakat. Sebagaimana maklum, lembaga fatwa Arab Saudi, fatwa-fatwa mereka menjadi rujukan dunia Islam secara umum kerana kajian mereka yang begitu ketat dan ilmiyah. Di samping dianggotai oleh para ulama yang konsisten, tegas, berilmu, dan lagi maklum berdiri teguh di atas panji-panji ahli sunnah wal-jama'ah sebagaimana diakui oleh dunia Islam.

Jumlah Muka Surat:
3 Jilid lengkap.

Maklumat Pesanan:
Boleh hubungi Saudara Nawawi, melalui h/p. (SMS/Call) No.: 012-6887715 atau melalui email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau pengesahan stok.

Layari, http://galeriniaga.blogspot.com/

Kaedah Bayaran:
Sebaik stok telah disahkan dan jumlah telah dipersetujui, bayaran boleh dibuat ke akaun bankCIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise).

Sebaik bayaran dibuat, sila sms/email-kan nama, alamat penuh anda, no. tel., serta nyatakan bayaran dibuat ke akaun mana. Setelah itu, urusan penghantaran/pengeposan akan kami lakukan secepat mungkin.