Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Saturday, July 21, 2012

586 - Kamus Arab Indonesia Sehari-hari

Kamus Arab Indonesia Sehari-hari


Judul Buku:
Kamus Arab Indonesia Sehari-hari

Penulis:
Muhyiddin Abu Yahya

Penerbit:
Daar Ibn Hazm

Harga:
RM10

Berat Buku:
100g

Keterangan Kandungan:

Buku kecil ini mengajar kita untuk belajar bahasa arab berdasarkan dialog-dialog komunikasi yang lazim. Apabila kita biasa dengan dialog-dialog lazim ini, insyaAllah sedikit sebanyak akan membantu melatih kita terbiasa dengan perkataan-perkataan dan ayat-ayat bahasa arab. Sekaligus; InsyaAllah akan lebih memudahkan kita untuk memahami bahasa arab di peringkat-peringkat berikutnya sekiranya kita biasa melatih dan membiasakan diri kita dengan dialog-dialog mudah yang terdapat di dalam buku ini.

Selain dialog, buku ini juga dilengkapi dengan kamus mudah bagi perkataan-perkataan yang lazim diguna-pakai dalam perbualan seharian. Semoga beruntung dan berjayalah mereka yang berusaha bersungguh-sungguh melatih dirinya untuk memahami bahasa arab ini, yang merupakan bahasa al-Qur'an dan bahasa ilmu Islam.

Bersesuaian dengan saiznya yang kecil dan comel, bawalah buku ini ke mana-mana sebagai sarana melatih diri kita dengan ayat-ayat bahasa arab sekaligus membiasakannya.

Jumlah Muka Surat:
244 m/s.

Maklumat Pesanan:
Boleh hubungi Saudara Nawawi, melalui h/p. (SMS/Call) No.: 012-6887715 atau melalui email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau pengesahan stok.

Layari, http://galeriniaga.blogspot.com/

Kaedah Bayaran:
Sebaik stok telah disahkan dan jumlah telah dipersetujui, bayaran boleh dibuat ke akaun bankCIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise).

Sebaik bayaran dibuat, sila sms/email-kan nama, alamat penuh anda, no. tel., serta nyatakan bayaran dibuat ke akaun mana. Setelah itu, urusan penghantaran/pengeposan akan kami lakukan secepat mungkin.