Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Thursday, July 19, 2012

584 - Ensiklopedi Sunnah Syiah

Ensiklopedi Sunnah Syiah
Studi Perbandingan Akidah, Tafsir, Hadits & Fiqih


Judul Buku:
Ensiklopedi Sunnah Syiah
Judul Asal: Ma'a as-Syi'ah al-Itsna 'Asyariyah fil Ushul wal Furu' (Mausu'ah Syamilah) Dirasah Muqaranah fil Fiqhi wal Hadits

Penulis:
Prof. Dr. Ali Ahmad As-Salus

Penerbit:
Pustaka Al-Kautsar

Harga:
RM115

Berat Buku:
1.8kg

Keterangan Kandungan:

Perbincangan mengenai Sunnah dan Syiah terus berlangsung sampai ke hari ini. Tidak hanya perbezaan-perbezaan pokok akidah yang dibicarakan, tetapi juga usaha-usaha dari kelompok Syiah yang begitu aggresif menyebarkan i'tiqad aqidahnya di tengah-tengah masyarakat. Usaha atau dakyah penyatuan (taqrib) juga dilakukan kelompok Syiah agar boleh menyusup ke dalam kalangan masyarakat Ahlu Sunnah wal Jamaah yang sekaligus memudahkan gerak kerja pendoktrinan kesesatan dilakukan ke atas masyarakat. Jadi, mungkinkah dan wajarkah ini kita biarkan berlaku?

Buku ini menjawab dengan tuntas perbezaan-perbezaan dasar mengenai Sunnah dan Syiah yang boleh dijadikan acuan tentang sama ada keduannya boleh disatukan. Banyak buku yang membongkar perbezaan-perbezaan pokok antara Sunnah dan Syiah, tetapi sedikit sekali buku yang mampu secara objektif, ilmiah, terperinci, dan tuntas dalam melakukan kajian perbandingan antara keduanya.

Dalam buku ini, Prof. DR. Ali Ahmad As-Salus, guru besar Ilmu Fiqih dan Ushul Fiqih di Fakulti Syariah Universiti Qatar, seorang individu yang bergelut bertahun-tahun dalam membuat penelitian dan kajian terhadap ajaran-ajaran Syiah, membedah secara ilmiah subjek perbandingan antara Sunnah dan Syiah dalam bidang akidah, tafsir, hadis, fiqih dan ushul fiqih, yang bersumber langsung dari rujukan kitab-kitab yang menjadi pegangan kedua-dua belah pihak.

Di antara tajuk-tajuk yang menjadi topik perbahasan utama dalam 2 jilid buku ini adalah:

1, Imamah (kepimpinan) dari pandangan jumhur ulama dan firqah-firqah sesat.

2, Imamah dari perspektif al-Qur'an dan as-Sunnah.

3, Ayat-ayat al-Qur'an yang telah diubah-suai dan hadis-hadis mauhud' (palsu).

4, Beberapa bentuk aqidah Syiah.
5, Tafsir; sejarah dan tunjangnya di sisi Ahli Sunnah.

6, Tafsir al-Qur'an di sisi Syiah Imam 12.
7, Hadis dan ilmu darinya.

8, Hadis, ilmu, dan kitab-kitabnya di sisi Syiah.
9, Ushul fiqh di sisi Ahli Sunnah dan Syiah.

10, Konsep ibadah dan mu'amalah di sisi Syiah!

Jumlah Muka Surat:
2 Jilid lengkap.

Maklumat Pesanan:
Boleh hubungi Saudara Nawawi, melalui h/p. (SMS/Call) No.: 012-6887715 atau melalui email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau pengesahan stok.

Layari, http://galeriniaga.blogspot.com/

Kaedah Bayaran:
Sebaik stok telah disahkan dan jumlah telah dipersetujui, bayaran boleh dibuat ke akaun bankCIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise).

Sebaik bayaran dibuat; Sila sms/email-kan nama, alamat penuh anda, no. tel., serta nyatakan bayaran dibuat ke akaun mana. Setelah itu, urusan penghantaran/pengeposan akan kami lakukan secepat mungkin.