Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Wednesday, January 2, 2013

677 - 4 Kaedah Memahami Tauhid (Syarah Qowa'idul Arba')

4 Kaedah Memahami Tauhid
(Syarah Qowa'idul Arba')


Judul Buku:
4 Kaedah Memahami Tauhid
(Syarah Qowa'idul Arba')

Penulis:
Susunan Asal oleh Syaikh Muhammad B. 'Abdul Wahhab at-Tamimi rahimahullah
Huraian dan Syarah oleh Syaikh Dr. Soleh B. Fauzan al-Fauzan hafidzahullah

Penerbit:
Maktabah al-Ghuroba'

Harga:
RM10

Berat:

180g

Keterangan Buku:

Ini adalah di antara buku yang baik dalam menjelaskan sisi-sisi asas cakupan sebuah ketauhidan kepada Allah Subhanahu wa Ta'ala. Sebuah buku yang baik untuk ditela'ah oleh para pemula dari kalangan penuntut ilmu.

Ketahuilah bahawa Tauhid adalah suatu perkara penting yang wajib difahami oleh seorang Muslim. Kerana tujuan penciptaan manusia itu adalah agar mereka merealisasikan tauhid. Dan ketika mereka dimatikan nanti, yang pertama dipersoalkan atas mereka juga adalah tentang tauhidnya. Tauhid juga adalah syarat utama sahnya amalan di sisi Allah. Tidak akan diterima amalan seseoang walau sebanyak manapun seandainya dia tidak bertauhid dengan tauhid yang benar.

Maka, di antara pengajian yang wajib dan sangat penting bagi seorang pemula dalam urusan menuntut ilmu adalah pengajian tauhid. Hendaklah dia memurnikan tauhidnya dari segala bentuk kesyirikan. Dan hal tersebut hanya dapat direalisasikan dengan ilmu yang benar dari wahyu dan dengan penuh keikhlasan semata-mata kerana mencari wajah Allah. Maka, pelajarilah tauhid dengan benar, agar kelak kita akan selamat bertemu dengan Allah. [Hak cipta Atsar Enterprise, www.atsar.ilmusunnah.com. Tidak dibenarkan membuat salinan tanpa kebenaran]

Jumlah Muka Surat:
88 m/s.

Maklumat lanjut:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari juga www.atsar.ilmusunnah.com

Bayaran Pembelian: 
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 (Nawawi B. Subandi), atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.