Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Saturday, January 19, 2013

693 - Bekam Untuk 7 Penyakit Kronis


Bekam Untuk 7 Penyakit Kronis


Judul Buku:
Bekam Untuk 7 Penyakit Kronis

Penulis:
Dr. Wadda' A. Umar 

Penerbit:
Thibbia

Harga:
RM30

Berat:

400g

Keterangan Buku:


Menyusul kejayaan buku "Sembuh Dengan Satu Titik", Membuktikan kemujaraban Bekam Untuk 100 Penyakit", Dr. Wadda' A. Umar kembali mengetuk minda para pembaca dengan buku yang kini terpapar di hadapan anda.

Berbeza dengan buku yang pertama yang pertama yang membahas 100 macam penyakit, buku ini menumpukan perbahasannya kepada 7 jenis penyakit yang biasa ditemukan dalam kalangan masyarakat. Jangan dipandang remeh, meskipun ia termasuk penyakit yang lazim, namun ketujuh-tujuh penyakit ini bukanlah penyakit biasa. Sebut saja hipertensi atau darah tinggi, atau Diabetis Mellitus. Ia sering sekali muncul sebagai pembunuh dalam diam, mencipta komplikasi dalam sistem tubuh. Kemudian, sebuat saja kencing manis, kanser, rematik, penyakit radang hati, hiperirusemia, dan beberapa jenis sub-sub penyakit dibawahnya, memang sudah cukup mengerikan dan bukan sukar untuk diubati.

Dr. Wadda' adalah doktor medis serta terapis bekam yang berpengalaman. Cukup terkenal dalam bidangnya, iaitu ilmu perbekaman. Ketokohan beliau tampak dalam memadukan di antara keajaiban bekam, kemujaraban herba, dan kecanggihan tekonologi terkini.

Sama ada anda seorang pengamal perbekaman, orang marhaen, atau pembaca biasa dari kalangan penuntut ilmu, insyaAllah, buku ini memang sesuai untuk anda. Buku yang penuh informasi dan manfaat dalam bidangnya. Buku ini selain menjelaskan perbekaman dan titik-titik bekam di tubuh, di dalamnya terkandung pelbagai informasi penting tentang 7 jenis penyakit kronis yang sukar diubati dengan rawatan biasa, bahkan menelan belanja yang tinggi dengan rawatan di luar sana.

Namun, dengan ilmu perbekaman yang termasuk sebahagian dari perubatan warisan Nabi Shallallahu 'alaihi wa Sallam, insyaAllah, penyakit yang sebelumnya kronis memiliki peluang disembuhkan.

Nabi Shallallahu 'alaihi wa Sallam pernah bersabda:

خَيْرُ مَا تَدَاوَيْتُمْ بِهِ الْحِجَامَةُ

"Sebaik-baik perubatan (perawatan) yang kalian gunakan adalah bekam." (Musnad Ahmad, no. 12045. Dinilai sahih oleh al-Albani)


Jumlah Muka Surat:
168 m/s.

Maklumat lanjut:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari juga www.atsar.ilmusunnah.com

Bayaran Pembelian: 
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 (Nawawi B. Subandi), atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.