Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Thursday, December 23, 2010

352 - Kejatuhan Kerajaan Turki Uthmaniyyah

Kejatuhan Kerajaan Turki Uthmaniyyah
Satu Analisis Ke Atas Gerakan "Wahhabiyyah"


Title:
Kejatuhan Kerajaan Turki Uthmaniyyah
Satu Analisis Ke Atas Peranan Gerakan "Wahhabiyyah"

Author:
Abu Ahmadain al-Barlisi

Publisher:
Jahabersa

Price:
RM20

Weight:
500g

Description:

Terdapat banyak pihak yang menyandarkan kejatuhan Kerajaan Turki Uthmaniyyah kepada gerakan Muhammad B. 'Abdul Wahhab, atau lebih dikenali sebagai gerakan "Wahhabiyyah".

Sejauh manakah kebenaran sandaran tersebut? Atau hanya sekadar tuduhan? Penulis buku ini cuba membentangkan sebuah kajian dan hasil penelitian beliau dalam persoalan ini. Methode penulisan beliau adalah berpandukan kajian terhadap sumber-sumber sejarah yang ditulis oleh pelbagai pihak. Dan hasil kajian yang beliau perolehi adalah amat-amat megejutkan!

Total Pages:

279 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan harga, pengedar, diskaun, tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.