Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Thursday, December 30, 2010

357 - Meraih Puncak Manisnya Iman

Meraih Puncak Manisnya Iman


Title:
Meraih Puncak Manisnya Iman

Author:
Prof. Dr. Falih B. Muhammad ash-Shughaiyyir

Publisher:
Darus Sunnah

Price:
RM18

Weight:
350g

Description:

Tiga amalan bagi sesiapa yang mampu melakukan ketiga-tiganya, maka dia akan mendapat manisnya iman... Rasulullah Shalallahu 'alaihi wa Sallam telah bersabda, "Ada tiga amalan bagi sesiapa yang mampu melakukan ketiga-tiganya, maka dia akan mendapatkan manisnya iman. Tiga amalan tersebut adalah menjadikan Allah dan Rasul-Nya lebih dicintai dari selain keduanya, mencintai seseorang kerana Allah, dan benci untuk kembali kepada kekafiran sebagaimana dia benci jika dilemparkan ke dalam api." (Hadis Riwayat aI-Bukhari dan Muslim)

Buku ini membahas dengan terperinci tentang makna manisnya iman dan kaedah-kaedah bagi seseorang mukmin untuk mampu meraihnya. Wasiat agung yang ditinggalkan Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam ini memberitahu kepada umatnya yang tercinta bahawa kemanisan iman bagi seseorang hamba yang muslim tidak akan dapat dirasai, melainkan dengan melakukan tiga perkara sebagaimana disebutkan dalam hadis di atas yang menjadi topik utama dalam perbahasan buku ini.

Total Pages:

225 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan harga, pengedar, diskaun, tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.