Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Sunday, September 2, 2012

610 - Black Seed Oil From Makkah

Black Seed Oil From Makkah



Item:
Black Seed Oil From Makkah

Pengeluar:
Surrati Factory

Jenama:
As-Surrati

Harga:
RM64 sebotol

Berat Item:
380g (Termasuk bekas)

Keterangan Kandungan:

Habbatus Sauda atau jintan hitam telah sedia dikenali dan merupakan salah satu makanan yang telah disebutkan oleh hadis Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam yang mulia. Sekaligus ia merupakan salah satu makanan hasil produk herba yang dianjurkan oleh sunnah.

Habbatus sauda' ini adalah sejenis bunga herba yang terdapat dan tumbuh subur di kawasan-kawasan mediteranian atau gurun, iaitu di sekitar wilayah-wilayah timur tengah dan asia barat. Ia adalah herba yang sangat terkenal sejak zaman dahulu kala, malah diamalkan oleh generasi arab di zaman Nabi dan mendapat pula rekomendasi dari Nabi Shallallahu 'alaihi wa Sallam.

Mengamalkan memakan Habbatus Sauda antaranya melalui kajian yang dijalankan ia mampu meningkatkan daya tahan (immunisasi) tubuh, membantu mencegah pelbagai radang kepada sendi, melancarkan peredaran darah, merendahkan kadar serangan jantung serta gangguan radang ginjal, menstabilkan perjalanan dan penghadaman makanan dengan melancarkan proses enzim dalam tubuh. Ia juga mampu mengatasi dan mencegah keracunan bahan kimia asing dalam tubuh.

Seiiring dengan kemajuan serta perkembangan kajian dan teknologi hari ini, kini jintan hitam atau habbatus Sauda ini telah pun hadir dalam bentuk pati atau hasil perahan minyaknya yang lebih mudah diambil dan cepat dihadamkan. Sekaligus mampu memberi kesan dan aliran dalam badan yang lebih pantas. Ia hadir dalam bentuk pati atau cecair minyak, siap dipakejkan dalam botol 100 ml.

Ini memandangkan sebahagian besar khasiat habbatus sauda ini memang terletak pada patinya yang terdapat pada hasil perahan minyaknya sebagaimana kajian-kajian yang dijalankan. Bahkan sebagaimana kajian dan penelitian para ulama zaman silam lagi.

Minyak Habbatus Sauda ini, selain diamalkan dengan cara makan, ia juga boleh dimanfaatkan sebagai minyak sapuan untuk luka-luka ringan pada kulit atau tubuh.

Bagi set keluaran ini, ia dipakejkan dalam bentuk botol sebagaimana aslinya tanpa sebarang bungkusan kapsul sebagaimana yang lain-lain yang biasa diperolehi di pasaran negara. Ia juga asli sebagaimana asal perahannya tanpa sebarang campuran tambahan. Ia boleh diminum terus begitu sahaja sama ada sebagai minuman rutin mengikut sukatannya, atau boleh juga diamalkan meminumnya bersama-sama campuran makanan atau minuman berperisa lainnya.

Di dalam hadis Nabi Shallallahu 'alaihi wa Sallam disebutkan:

"Sesungguhnya di dalam Habbatus Sauda mengandungi penyembuh bagi pelbagai jenis penyakit, kecuali mati." (Hadis Riwayat al-Bukhari)

InsyaAllah sebagaimana yang dapat dilihat melalui hadis-hadis Nabi yang berkaitan dengannya, ia pasti meyakinkan kita akan khasiat dan keutamaannya. Yang penting adalah asli dan bukan tiruan. Bahkan ia juga turut diperakui oleh pelbagai hasil kajian para ulama sejak dahulu kala. Kemudian diperakui pula oleh penelitian para tokoh perubatan kontemporari.

Kuantiti:
100ml atau 0.1kg bagi setiap botol

Maklumat Pesanan:
Boleh hubungi Saudara Nawawi, melalui h/p. (SMS/Call) No.: 012-6887715 atau melalui email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau pengesahan stok.

Layari, http://galeriniaga.blogspot.com/

Kaedah Bayaran:
Sebaik stok telah disahkan dan jumlah telah dipersetujui, bayaran boleh dibuat ke akaun bankCIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise).

Sebaik bayaran dibuat, sila sms/email-kan nama, alamat penuh anda, no. tel., serta nyatakan bayaran dibuat ke akaun mana. Setelah itu, urusan penghantaran/pengeposan akan kami lakukan secepat mungkin.