Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Tuesday, November 25, 2008

102 - Ensiklopedi Fiqh Wanita

Ensiklopedi Fiqh Wanita


Tajuk Buku:
Ensiklopedi Fiqh Wanita

Pengarang/Penulis:
Abu Malik Kamal as-Sayyid Salim

Publisher:
Pustaka Ibnu Katsir

Price:
RM115 (2 Jilid)

Weight:
1800gram

Description:

Buku ini disusun dalam bentuk yang amat padat dan ringkas tetapi penuh dengan nilai-nilai yang ilmiyah. Bentuk perbahasannya begitu mudah difahami berdasarkan penjelasan padat yang jelas dengan disertakan dalil-dalil dan rujukan yang tepat. Sebuah buku yang baik untuk para wanita khususnya. Antara topik-topik utama yang terlibat di dalam perbahasan adalah sekitar isu-isu asas seperti thaharah (bersuci), solat, pengurusan jenazah, zakat, puasa, umrah dan haji, sehinggalah kepada persoalan-persoalan fiqh yang lainnya termasuk persoalan nadzar & sumpah, bab makanan & minuman, udhiyah (korban), pakaian & perhiasan, pernikahan, penceraian dan perwarisan.

Testimoni dari Syaikh Abu Abdillah Ahmad al-‘Isawi:

Penulis menempuh sebuah methode (kaedah) yang menggabungkan di antara mudahnya redaksi, susunan yang baik, dalil yang sahih dan selalu merujuk kepada pemahaman para salafus soleh. Tidak terlalu panjang lebar sehingga menjadikannya pembaca bosan, juga tidak terlalu ringkas sehingga meninggalkan banyak persoalan penting. Walhasil, beliau menyusunnya dengan sangat profesional.

Total Pages:
464 + 506

More Information/payment:

Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan atau pembelian.

Payment:

Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.