Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Tuesday, September 21, 2010

296 - Tafsir Juz 'Amma Syaikh al-'Utsaimin

Tafsir Juz 'Amma Syaikh al-'Utsaimin


Title:
Tafsir Juz 'Amma Syaikh al-'Utsaimin

Author:
Syaikh Muhammad B. Soleh al-'Utsaimin

Publisher:
Pustaka at-Tibyan

Price:
RM75

Weight:
1.5kg

Description:

Tafsir Syaikh Ibn 'Utsaimin ini memiliki keistimewaan yang tersendiri, iaitu kejelasan perkataannya, maknanya yang mendalam, corak penafsiran ayat al-Qur'an dengan al-Qur'an, tidak berjela-jela perkataannya sehingga menjadi panjang lebar dan membosankan, dan beliau sentiasa mengingiri setiap penjelasan yang dibuat dengan untaian nasihat dan faedah/hikmah dari ayat yang dibahaskan. Dengan kata lain, beliau menggabungkan di antara penjelasan makna ayat-ayat al-Qur'an dengan nasihat dan saranan. Semoga Allah membalas jasa beliau bagi dunia Islam dan kaum Muslimin dengan sebaik-baik balasan, mengangkat darjat beliau di kalangan orang-orang yang mendapat petunjuk dan menempatkan beliau dalam Syurga-Nya yang luas, sesungguhnya Dia Maha Mendengar lagi Maha memperkenankan doa. (Fadh B. Nashir as-Sulaiman)

Total Pages:
676 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan atau pembelian.

Payment:
Depositkan bayaran (bank in bayaran termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 (Nawawi Subandi) atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), dan sms/email kan nama serta alamat penuh anda untuk urusan penghantaran.