Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Friday, January 7, 2011

372 - Riyadhus Shalihin

Riyadhus Shalihin


Title:
Riyadhus Shalihin
Judul Asal (Arab): Riyadhus Shalihin min Kalam Sayyid al-Mursalin

Author:
Imam an-Nawawi rahimahullah
Disertakan Komentar Ringkas Syaikh al-Utsaimin
Takhrij hadis berdasarkan Takhrij Kitab-kitab Syaikh al-Albani

Publisher:
Pustaka as-Sunnah

Price:
RM120

Weight:
2Kg

Description:

Kitab Riyadhus Shalihin karya Imam an-Nawawi rahimahullahu Ta'ala tentunya tidak asing lagi dalam kalangan masyarakat umat Islam umumnya, khususnya Ahlus Sunnah wal-Jama'ah bermazhab asy-Syafi'i. Kitab ini memuatkan susunan mutiara hadis-hadis berharga lagi penting. Di antara keistimewaan naskhah ini adalah disertakan ta'liq (komentar) dua ulama ahli sunnah yang menjadi ikutan abad ini iaitu Syaikh Muhammad Nashiruddin al-Albani dan Syaikh Muhammad bin Soleh al- Utsaimin rahimahumallahu Ta'ala pada bahagian nota kakinya.

Oleh kerana itu, bertambahlah keindahan, kebaikan, kesolehan, dan cakupan kitab ini. Atas kurniaan Allah, kitab ini mencakupi bab-bab adab, akhlak, doa, sabar, haji, jihad, ilmu, bab larangan-larangan syari'at, taubat dan ikhlas yang kesemuanya tidak boleh dilepaskan oleh seseorang muslim ataupun muslimah untuk mengetahuinya.

Selamat menela'ah dan mengambil mafaat dari sebuah kitab yang sangat bermanfaat ini..

Total Pages:

1245 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan harga, pengedar, diskaun, tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.