Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Monday, January 17, 2011

379 - Tauhid 3T: Penjelasan dan Pembelaan

Tauhid 3T: Penjelasan dan Pembelaan


Title:
Tauhid 3T: Penjelasan dan Pembelaan
Judul Asal (Arab): al-Qaul al-Sadid fii al-Radd 'ala min Inkar Taqsim at-Tauhid

Author:
Syaikh 'Abdurrazzaq B. 'Abdil Muhsin al-'Abbad al-Badr

Publisher:
Jahabersa

Price:
RM12

Weight:
300g

Description:

Subjek Tauhid 3T, iaitu Tauhid al-Rububiyah, Tauhid al-Uluhiyah dan Tauhid al-Asma wa al-Sifat sering menjadi perbahasan sebahagian tokoh agama dan masyarakat. Antara yang menjadi tumpuan mereka:

1 - Adakah Tauhid 3T memiliki dasar dari al-Qur'an dan al-Sunnah?
2 - Siapakah yang memulakan pembahagian tauhid seperti ini?
3 - Benarkah Tauhid 3T seperti aqidah Trinity agama Kristian yang membahagikan tuhan mereka kepada 3T?

Buku di tangan anda ini insya-Allah akan menjawab soalan-soalan di atas di samping menjelaskan banyak lagi persoalan lain. Berdasarkan jawapan, pembelaan, dan penjelasan ini, akan jelas kepada para pembaca sekalian kekeliruan sebahagian pihak yang menolak, meremeh serta menyesatkan Tauhid 3T. Selamat mengkaji!

Total Pages:

170 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan harga, pengedar, diskaun, tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.