Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Monday, January 17, 2011

377 - Kecemburuan Wanita

Kecemburuan Wanita


Title:
Kecemburuan Wanita
Judul Asal (Arab): al-Ghiiratu 'Inda an-Nisaa'

Author:
Khaulah Darwis

Publisher:
Pustaka Imam asy-Syafi'i

Price:
RM18

Weight:
200g

Description:

Kecemburuan merupakan sifat fitrah yang wujud/hadir dalam diri setiap manusia. Namun, ketika kecemburuan ini muncul secara berlebihan sehingga merugikan diri sendiri dan orang lain, maka itu bukan lagi suatu yang fitrah, tetapi mungkin suatu yang tidak normal. Kebanyakan sifat cemburu melampau berlaku pada kaum wanita. Walau bagaimanapun. pelbagai sebab turut menyumbang kepada wujudnya kecemburuan tersebut.

Kecemburuan yang melampaui batas kewajaran adalah sangat berbahaya. Keburukan secara fisikal dan non-fisikal serta yang tidak harmoni adalah akibat yang paling jelas dari kepelbagaian bentuk kecemburuan seperti itu. Disebabkan sifat kecemburuan melampau, ada seorang isteri yang sampai hati membunuh suaminya sendiri, tanpa melakukan sebarang penjelasan terlebih dahulu. Kerana kecemburuan juga, ada seorang wanita yang membenci keluarga dan sanak-saudaranya, bahkan anaknya sendiri.

Sedangkan Islam hadir untuk menciptakan kehidupan yang harmoni, sama ada dalam ruang lingkup kekeluargaan ataupun kemasyarakatan. Kecemburuan yang memberi kesan buruk seperti itu jelas bukan perkara yang diharapkan oleh Islam. Buku ini membahaskan soal kecemburuan kaum wanita sekaligus memberikan petunjuk bagaimana langkah-langkah yang tepat untuk mencegah dan mengurus apabila kecemburuan muncul. Islam memandang dari sisi/faktor dalaman dan luaran (eksternal) yang mana kedua-duanya perlu diperhalusi dengan saksama.

Total Pages:

164 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan harga, pengedar, diskaun, tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.