Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Tuesday, March 18, 2008

49 – Kumpulan Do’a Dari al-Qur’an dan as-Sunnah yang Shahih

Kumpulan Do’a Dari al-Qur’an dan as-Sunnah yang Shahih


Nama Buku:
Kumpulan Do’a Dari al-Qur’an dan as-Sunnah yang Shahih

Penulis:
Ustaz Yazid bin Abdul Qadir Jawas

Terbitan:
Pustaka Imam asy-Syafi’i

Harga:
RM18.00

Berat:
150gram

Berkaitan Buku:

Suatu doa itu adalah berkualiti apabila doa yang dipanjatkan itu tidak menyalahi apa yang Allah s.w.t. telah tetapkan dalam agama ini. Termasuk di antaranya adalah dari mana sumber doa itu diambil. Doa yang diambil dari al-Qur’an dan as-Sunnah yang shahih merupakan sebaik-baik doa dan sudah tentu secara automatik mendapat recomendasi/saranan daripada Allah dan rasul-Nya sendiri. Malah ianya telah terlebih dahulu diamalkan oleh para kaum muslimin yang terawal dari golongan para sahabat dan seterusnya.

Makanya, dengan buku ini anda akan berupaya mendapat pelbagai jenis kumpulan/bentuk doa yang baik-baik berkaitan pelbagai masalah dalam kehidupan sehari-hari, seperti doa memohon keampunan, doa berlindung dari api neraka, doa berkaitan dengan makan, tidur, doa kepada pengantin, doa minta hujan, doa minta di-alihkan hujan, doa dan zikir selepas solat, doa qunut witr dan nazilah, doa ketika berhaji, dan banyak lagi yang lain dikumpulkan di dalam satu buku untuk kita semua sama-sama amalkan. Semoga buku ini sama-sama memberi manfaatnya kepada kita semua.

Jumlah Muka Surat:
218 m/s.

Hubungi:
Saudara Nawawi, 012-6887715,
dimensi83@hotmail.com, untuk tempahan, pembelian, atau pesanan.